Saturday, October 1, 2011

Rest in peace, dear anak ayam ya a auw...

aku rasa nama blog ni kena tukar jadi diari anak ayam la. mungkin lepas ni lebih banyak cerita pasal anak ayam dari cerita aku. 


macam biasa pagi tadi, reunion bersama anak-anak ayam dilakukan pada pagi hari untuk tukar makanan dengan air, kemas-kemas, sembur EM, sembang-sembang dengan anak ayam, bla bla bla.... *saje nak bagitau aku rajin, hai mak mertua*





good morning dear anak ayam ya a auw!!!
ujar aku dengan gembira. suddenly,


omjayyy!!!!



seekor anak ayam didapati dah meninggalkan dunia penuh durjana ni. oh my baby, why you leave us to early... kot ye pon besarlah sikit dulu. dah rugi harga ayam sekor. 
ei aku ni, pikir pasal duit je. 

bila dah mati sekor ni aku start la risau pon mati jugak. rugi-rugi. tak boleh jadi ni. dear anak ayam ya a auw, take care of your health. that's the only way you can thank us for feeding you.




tergolek je ayam ni macam ni. sedih tau!

hari aku dapat discover satu bakat baru. boleh buat kerjaya la lepas ni. 

hanani si penggali kubur.
ok tak?
tapi gali kubur ayam la. kalau manusia tak nak. takut.


saat-saat anak ayam ini dikebumikan. isk isk isk.

kau pergi tanpa meninggalkan memori bersama kami. i'm sorry i can't take care of you.


babai... 

lupa pulak nak tangkap gambar kubur yang aku dah tanam tadi. lain kali lah. itupon kalau pokok ubi yang aku cucuk buat tanda tadi tak hiduplah. kalau tak makan ubi anak ayam la kitorang.


anak ayam yang ni bukan mati. dia ni tengah tidur. comel pulak aku tengok. yang mengantuk tu tersengguk-sengguk, sebijik macam orang mengantuk dalam kelas. kira siapa yang tersengguk-sengguk dalam kelas tu macam ayam la. hewhewew. kali ni aku tak terasa oke. kalau aku mengantuk dalam kelas aku tdur statik je. supaya lecturer tak perasan. kekeke...



kesian ayam-ayam yang mengantuk ni. nak tidur pon tak senang. ada je kengkawan nak pijak la, lalu sebelah la, nak tidur dekat situ jugak la. sebok je. tengoklah ayam yang dekat sebelah tu, tunggu masa je nak kacau kawan dia.


*******

aku tak taulah hari ni kepala aku bengong sikit ke, nyanyuk ke, ade ke aku pergi rendam earphone dalam air sabun sekali dengan baju-baju lain. nasib baik dapat diselamatkan. 
akhir kata, doakan supaya aku tak bengong lagi. karang entah ape benda aku rendam lagi. semalam tinggal topi dekat foodcourt. nasib baik mak cik endon dekat situ jumpa. kalau tak, sedih la aku. lagi bengong la jadi...

0 analisis anda:

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails