Tuesday, October 4, 2011

Satu-satunya cara

entry ini tiada sebarang kena mengena dengan politik. ini cuma kesedaran sosial.

tengok gambar dekat bawah ni sedih tak? 
tak sedih tak taulah. bayangkan bayi yang dah cukup sifat dicampak dari tingkat dua oleh mak yang baru umur 19 tahun. 
astaghfirullahal azim. ampunkan dosa aku kalau aku benci dekat perempuan macam ni. 

kosmo hari ni.

19 tahun wei... dah ada anak lepas tu buang macam tu je. orang lain tunggu 19 tahun tak dapat-dapat anak, perempuan ni boleh buang macam tu je. kalau dah main campak-campak je baby tu sure baby segera tu. tak payah nikah, tapi payah laki, dah ada baby. jutaan carutan diucapkan dekat perempuan ni.

dah campak boleh pulak perempuan ni cakap, baby tu dah mati, lalu dia pon buang la baby tu. ya rabbi... apa ke teruknya kepala otak perempuan ni. mana pergi kasih sayang dia sebagai ibu lepas 9 bulan dia mengandungkan baby ni? 


tu satu, lagi satu berita, dalam kosmo jugak, ada orang jumpa beg berisi baby dekat tepi klinik. 
aku tak tau nak kata apa. kalau aku jumpa lah mak budak ni, aku sumbat dia dalam beg sama macam dia buat dekat anak dia. memanglah letak tepi klinik, tapi itu nasib orang jumpa dulu. kalau anjing jumpa dulu?

lagi satu masalah so so sial yang aku jumpa dalam paper tadi, tak ingat tajuk tapi ada word remaja 14 tahun, dengan seks. apa kejadahnye hebat sangat budak sekarang ni? aku 14 tahun, macam mana orang boleh pregnant pon aku tak tahu. bukan aku nak kata otak aku suci ke apa, tapi macam mana student form two, yang selebet-selebet dekat sekolah boleh tau seks tu apa. siap apply lagi.

teruknya masalah sosial dekat Malaysia...

tak de jalan lain dah nak prevent benda ni dari terus menjadi-jadi macam ni.
the only way is,

hukum hudud. serius. ada orang kata hukuman ni kejam. hell no! tidak sama sekali. Allah tak kan berlaku kejam dekat hambanya. 
tapi Allah nak bagi kita sedar. dosa jangan dibuat main. Allah tak bagi zina sebab tak nak jadi macam ni lah. dapat anak buang, kecik-kecik lagi dah pandai buat benda tak senonoh.

zina bagi yang belum berkahwin: sebat 100 kali
zina bagi yang telah berkahwin: rejam sampai mati.

perlu dilakukan dikhalayak ramai bukan untuk mengaibkan pesalah, tapi untuk meyedarkan orang lain. jangan buat. buruk padahnya. 

cuba kalau hukum hudud ni dijalankan, berani lagi tak orang ramai nak berzina merata-rata. 

sekali lagi aku nak katakan, ini tiada kena mengena dengan politik.

hukum hudud tu bukan politik. 

aku cuma marah dengan remaja zaman sekarang, ambik mudah dengan dosa besar macam ni. dah la sedap berzina, dah beranak, buang, bunuh anak tu. 

jangan nak salahkan mak bapak kata tak didik perempuan-perempuan macam ni. tak de mak bapak yang nak biar anak jadi $%^& macam ni. 

kesedaran diri tu yang tak cukup. that's why satu-satunya cara yang sesuai adalah melalui hukuman. orang zaman sekarang ni, dah kena baru takut. selagi tak kena, dia tak heran langsung. nak sangat, bagi la rasa.

baby kan comel, kenapa nak buang. tak nak, bak kat aku. aku suka baby.


alolo... meh kat auntie meh.

gadis-gadis dekat luar sana, jaga mahkota anda. tak teringin ke dapat husband yang elok sikit lepas tu sanggup kahwin lepas tu jaga anak sama-sama dengan anda. ini tak, baru kena pujuk sikit, dah layu. 

2 analisis anda:

nurmisnan said...

Feel sorry for her.. akal terlalu pendek
untuk melakukan perkara kejam itu..

hananishikido said...

yeah... bukan akal terlalu pendek tu... mungkin akal sudah hampir tiada...

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails