Monday, November 30, 2009

last day kat ladang...

ni la last day aku g ke ladang yang penoh dengan suka duka aku menjadi seorang petani.
lepas ni tukar tempat pulak.
time ni tengah sonok menjamu jagung yang terok ditanam selama beberape bulan ni...
nanti aku bubuh lagi gambar aku kat ladang ek...
seronok time ni...
sebab,

lepas ni tak yah mencangkul tanah merah yang keras gler nak mati tu dah...
x yah jugak lagi nak mengotorkan seluar aku sebab pegi duduk atas batas mase tengah cabut rumput...
tak yah jugak nak terok2 mencuci stokin yang dah disaluti tanah merah...
tak yah jugak lagi nak sedih tengok kasut kesayangan aku bertukar jadi warna merah...

penat we...
tapi mula2 je la...
lepas tu dah lame sket ok la...
tapi sebab itu la first time dalam hidup aku jadi petani,
rase adventure la jugak buat benda2 tu...
tapi sekarang,
aku rase aku hebat sebab dah boleh jadi petani berjaya even pokok aku ari tu x de la jadi sangat kan...

walau bagaimanapun,
aku ucapkan selamat berjaya kat budak2 yang akan jadi petani kat ladang tu nanti...



sementara menunggu jagung dibakar...



tengah excited nak petik jagung


on da way... aku??? kat belakang tu...

0 analisis anda:

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails