Sunday, November 25, 2012

#doodle

semenjak dua menjak ni, secara tiba-tiba, aku terkorek bakat terendam. bukan lah bakat mana pon, tapi boleh la nak isi masa lapang ke, nak asah bakat ke. macam tu lah.

bakat apa?

doodle! nama pon doodle kan, jadi doodle je lah. without any idea. start first, and lepas tu baru terkeluar-keluar idea nak sambung macam mana.

asalnya aku bukan suka pon melukis. tapi sebab terpengaruh dengan senior asasi aku, kak ari, lepas tu adalah dua tiga orang celebrity yang rajin doodle jugak. aku pon apa lagi, try la.

Photo: Express yourself #doodle  


Photo: Tah mende la aku buat ni... #doodle  








semua yang kat atas ni aku buat sendiri. ada la lagi yang aku simpan tak sempat nak snap. 

nak kata cantik tu memang lah tak. ye la, aku ni mana lah pernah nak ada bakat melukis. satu-satunya bakat yang aku ada hanyalah melukis organ haiwan untuk subjek anatomi suatu masa dahulu.

tapi nak melukis cantik-cantik tu tak lah kot. entah apa kena dengan tangan aku, nak buat garisan pon tak reti. dah macam parkinson aku rasa. 

tapi bila dah start doodle, seronok pulak aku rasa. sampai addicted jugak la... tapi aku still tak mampu nak doodle macam orang lain yang lebih berseni. tak pe, beginner. nanti lama-lama pro lah kot. kot...

Doodle Embroidery Design #1

macam ni, cantikkan? pic courtesy by www.needlenthread.com







kerdilnya rasa kalau nak banding dengan doodle kat atas ni. 

semoga bakat aku terasah sampai aku dapat lukis macam ni. InsyaAllah....



0 analisis anda:

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails