Tuesday, December 16, 2008

devil or angle...

inilah neraka... mesti korang tertanya-tanya kan nape la kat neraka ade tv sebijik kat situ. siap ade astro lagi. meh sini aku ceritakan... alkisahnye mencini...

kat depan blik aku kat asrama kat maktab aku tu, ade dua bijik bilik, satu bilik study n satu bilik tv. oleh sebab satu bilik ni untuk kebaikan n satu lagi untuk keburukan (kot), ktorang pon panggil la bilik study tu syurga while bilik tv tu neraka... clear? nak tau nape aku cter pasal neraka ni??? sebenonye, aku n roommate2 aku ni ialah hantu tv paling tersohor skali kat ground floor aspuri mrsm lenggong smpekan ble neraka ni bukak dorg akan cari ktorg kat neraka ni n bukan kat bilik ktorg sniri. so pade satu hari satu pemilihan AJK asrama telah diadakan n deme sepakat telah melantik ktorg as AJK neraka tu... bermula saat tu, start la ktorg jadi AJK yang paling dedikasi sbb tiap2 mggu ktorg akan cuci bilik tu. bukan setakat sapu, mop, lap kencing kucing, sume ktorg buat. alang2 dah ktorg cuci, so ktorg pon jadi la penghuni tetap bilik tv tu. tiap2 sabtu n ahad, muke ktorg la yg akan t'congok kat depan tv durjana tu. dah la bilik aku nombornye 003 while bilik tv plak 033... slalu la ktorg terconfuse mane satu ktorg. last nye rasmila bilik tu jadi bilik nombor dua lps bilik aku tu...

yang kurang asam jawanya, taula aku ni ajk neraka tu, x yah la tanye kat aku intisari cter mggu depan. ade kawan aku tu, siap tanye lagi, "nanie, esok hindustan cter ape?" kuat2 dalam klas smpe sume org bley tau kehantuan aku tu. segan juge tapi itula hakikatnye... ala, yang tanye tu pon sure r hantu gak. yang trok nye, waktu SPM, tiap2 hari ktorg tunggu dpn tv sbb nak tengok MUTIARA. relieve stress r konon. tapi ad satu kejadian yang meruntun hati telah terjadi, tp panjang r cter nye. tp klu pendekkn konklusinye oleh sbb kelalaian aku n roommate aku lupe nak tutup bilik tv, cekgu tlh mengarahkan neraka ditutup selama sebulan. lepas dgr je kate2 cekgu tu, muke aku mmg la nampak selamba lg tapi dalam hati pilu dan sadisnya x terkate. ktorg pon menghitung hari la bile neraka nak bukak balik. However, bbrape bulan b4 exam SPM aritu n setelah neraka dibuka semula, aku n roommate aku telah memperlahan kan xtvt masuk neraka utk tumpu kat study tp x tahan... pukul 4 ktorg kuar gak dr bilik ktorg sbb hero ksygn ktorg tgh menntikn ktorg n malam plak ade sehati berdansa... sebenonye panjang lg cter tp pilu r plak sbb lps ni mane ade merase masuk neraka kt mktb dah. nk tgok tv kat rumah plak asyk berebut dgn adik2 aku, lgsung x yah tgok tros. sungguhpon begitu, ktorg masuk gak syurga... tp klu aku 10% je la aku gune utk blajo, lg 90% lg utk cas phone n mp3...

p/s: sbb syg sgt kat neraka tu, merdeka 31 ogos pon ktorg sambut dalam neraka tu...

muka2 hantu neraka,



1 analisis anda:

yong farehah said...

ho2....
nape mke aku ade dlm gamba tu??
ko salah or ni...
aku bkn antu tu la..
ha2...

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails