Saturday, October 24, 2009

aku da sampai rumah...

akhirnya... aku balik gak rumah...
terkejut mak aku ble aku kate aku blik 4 ari je.
mak aku soh stay lame sket.
gilo, dah la buku x bawak. ade intenet, astro dsb tu, cukupla membuatkan aku x blajo.

tadi,
sebelum aku tunggu bas kat duta, aku tunggu mak sedare aku ambik aku kat ktm putra,
time tu, aku terpana seketika.
adakah aku dah salah naik tren sampai aku tiba2 ade kat indonesia?
sume insan kat keliling aku dengar cakap bahasa indonesia.
student jalan2 kat situ sume pakai baju uniform cam aku slalu tengok kat sinetron kat tv tu.
selekeh semacam je.
yang lelaki, baju ketat, seluar londeh.
yang pompuan, yang freehair, rambut serabai, dengan skirt nye.
ntah, konfius dah aku tadi, rasenye aku masih lagi di malaysia.
mak cik2 yang lalu lalang kat situ plak sungguh glamor dengan kebaya batik jawa nya.
kat mane aku ni? bisik hati aku.

lepas mak sedare aku sampai, baru la aku tau, situ ade sekolah untuk anak2 yang mak bapaknye keje kat kedutaan kat situ. oh begitu...
rupanya aku masih di malaysia.

tapi sekarang, aku dah ade kat rumah depan laptop tercinta dengan streamyx yang laju gler. yeay...
dalam bas tadi pon aku dapat berita yang amat menggembirakan aku sampai terserlah gigi aku mase onda way balik tadi. mesti pakcik driver bas tu pelik tengok aku lepas bangun tido tetibe senyum sampai ke telinga.
yang penting, minggu depan final
so balik ni purpose dia tetap...
STUDY!!!

2 analisis anda:

yong farehah said...

hoi study ah!!! ho2...
wei, word verification tu soh aku tulis 'upprabku'.. ha2... aku nak gelak golek2... =))

hananishikido said...

aku tgh study... tp depan laptop. leh caye x???

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails