Sunday, September 30, 2012

keep cool and keep praying

Assalamualaikum

Puas dah aku gembira masa dekat Indonesia last four month. sekarang ni tibalah masanya untuk stress pulak.  ya, memang sekarang masanya. problems come and go in our life kan. tak mungkin la orang boleh happy sepanjang masa. okay, except orang gila ok ok.

aku ni sebenarnya tak de la kuat sangat orangnya. lembik jugak kadang-kadang. well, perempuan kan. nampak aku gelak ketawa atau kadang-kadang aku act like terencat tu bukan bermakna aku tak stress. tapi disebabkan visi aku adalah untuk menjalani kehidupan yang cool, jadi aku cuba untuk menjalani kehidupan yang cool even masalah bertimpa-timpa mengelilingi jiwa. ok, aku merepek. sorry.

tapikan tapikan... tak salah kalau nak mengalirkan air mata bila kita stress. sangat tak salah. lelaki pon, nak berlagak cool macam mana pon, menangis je. tapi jangan menangis dekat tempat yang salah, jangan menangis dekat boyfriend girlfriend...

menangislah dekat Allah. Allah maha mendengar dan melihat. satu yang aku pasti, Allah akan sentiasa tunaikan permintaan hambaNya. sooner or later je.

kalau orang yang selalu muhasabah diri, dia akan nampak, bila ada masalah, mengadu dekat Allah dan Allah tunaikan setiap permintaan dia. once in a day, luangkan masa, fikir balik. apa yang kita pernah mintak dulu dan apa yang Allah dah tunaikan. then, syukur... and, rajin-rajinkan buat sujud syukur. bila kita rajin berterima kasih, Allah pon rajin lah nak bagi kita macam-macam...

memang lately ni aku mengalami depression yang amat sangat la compared to yang dulu-dulu. tambah-tambah bila aku tau problem aku boleh effect future aku lagi la nak meroyan aku rasa. nak cool pon macam tak larat je.

jadi penyelesaiannya, aku muhasabah diri. fikir balik dosa-dosa dulu. ya aku tahu, aku sangat-sangat lagha sem lepas. aku tahu...

berubahlah. dekatkan diri dengan Allah. istiqamah dengan perubahan yang dah dibuat. dan doalah banyak-banyak. Allah is always listening to us. anggaplah setiap masalah tu ujian dari Allah. bukan anggap, memang semua tu ujian pun...



walaupun aku tak nampak lagi penyelesaian masalah aku, tapi dari hari ke hari, aku dah boleh adapt dengan masalah aku. aku boleh senyum bila fikir masalah aku. dan aku dapat rasa Allah mudahkan jalan aku. satu demi satu...

justeru itu, marilah kita beramai-ramai menjalani kehidupan yang cool macam aku. ahaks! nescaya otak kita pon tak penat nak fikir macam-macam.



1 analisis anda:

Anonymous said...

subhanallah :)

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails