Wednesday, December 26, 2012

last day of being 20.

esok, kalau mengikut kalendar masihi yang Malaysia pakai, berakhirlah tahun ke 20 aku dilahirkan ke dunia dan secara officialnya aku akan jadi 21 macam kawan-kawan aku yang lain.

selama ni aku kata aku 21 tapi ikut tahun la. mungkin kalau ikut kalendar hijrah dah lama dah kot aku 21. entahla.

kalau nak ikutkan, sepanjang aku menjadi 20, banyak benda aku dah buat, banyak decision yang aku dah buat. macam-macam aku dah buat.

and insyaallah, hopefully there will never be any regret for those decisions.

decision paling berat aku pernah buat sepanjang aku menjadi 20, ialah bila aku buat keputusan untuk tinggalkan Malaysia for four months eventhough there will be so much risk awaiting me when i came back to Malaysia.

tapi aku anggap keputusan aku pergi Indonesia tu lah yang bagi so much precious moments and experiences. experiences yang tambah pengajaran dalam hidup aku yang kata don't do these, don't do that. do like this, do like that.

umur 20 ni jugak la umur yang paling banyak kali membuatkan aku muhasabah diri aku yang dah jauh melencong sebab berlagak sangat masa sempat jadi orang kaya masa kat Indonesia hari tu.

dugaan yang aku rasa masa umur aku 20 ni la yang berjaya mengubah aku sekarang walaupun sikit je sebenarnya perubahan tu. but at least i've changed. more towards the good. Alhamdulillah.

sebenarnya aku sayang umur 20 aku ni. sayang nak jadi paling muda dalam kelas, sayang nak jadi orang yang tak boleh mengundi, sayang nak lepas umur remaja. sayanglah.

tapi kalau dah nak mentua tu mentua jugakla. goodbye 20, ahlan wa sahlan 21. i love you 20, i'm sorry i couldn't protect you. aisy, dah macam berpisah dengan kekasih pulak.


anyway, I have to promise to myself to do better while I'm reaching 21. I'll be more confident, try harder for everything and never be afraid to try another new thing. better late than never kan. semoga tahun ke 21 aku tidak sia-sia.

so, 21 aku datang.  sambut aku dengan perkara baik-baik. jauhkan aku dari segala perkara yang membawa kepada kemungkaran. amin...

ya 20, aku pergi.

2 analisis anda:

Anonymous said...

selamat hari lahir kak :)

*enjoy ke'tua'an anda*

hananishikido said...

eh, dah lama tak dengar cerita pasal ko. terima kasih anon yg tak anon...

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails