Tuesday, August 13, 2013

Salam aidilfitri


Selamat Hari Raya everibadeh!!!

oh serius raya ni memang hectic gila. from the moment aku sampai rumah dari serdang, sampai la hari ni, kemain busy aku kat rumah...

malam raya dah busy siap untuk tahlil. lepas tu first raya dari pagi sampai petang aku pakai baju kolej dgn seluar tidur. pastu dok kat dapur. gambar raya jangan tanye la, memang seketui pon tak de. sampai la malam nak gerak pegi kampung lagi satu, sempat la aku pakai baju raya dalam dua jam gitu. lepas tu nak peluh mencurah-curah terpaksa sarung jubah indon aku. sampai cramp la jugak kaki aku masa raya pertama hari tu. 

ye la, adatlah anak dara dok busy kat dapur kalau ada tetamu. aku pon tak de la nak merungut ke apa. tapi macam terkilan sket sebab aku tak sempat raya ke mana pon tahun ni. kawan yang dah bertahun tak jumpa pon semua aku tak sempat jumpa. ni raya ke enam pon ramai lagi tetamu. boleh kira berapa rumah je yang aku dah raya. tu pon semua sedara mara dekat je.

second raya dah ada dekat kampung lagi satu, pon kemain aku busy jugak. tak sempat nak pegi rumah ex roommate aku masa kat maktab dulu. sedih. tapi kesedihan aku aku ubati dengan terjun kat sungai bil. hehe. syok oih berendam. walaupun aku terjun dengan jubah indon aku tapi aku tak peduli. asal aku boleh berenang dua tiga round jadi la. hilang semua penat..

amek kau, dengan jubah-jubah aku terjun sungai. nasib tak rabak je ni.

baju hijau tu bukan baju raya pertama pon. tapi masa ni je yang sempat nak tangkap gambar. baju raya pertama dah lunyai malas aku nak pakai dah. ni pon masa raya ketiga. baru sempat nak lawa-lawa. sobs.

eceh, konon lawa la buat muka cenggitu. padehal muka tembam tak ingat. 

tapi masalah sekarang, setiap kali tetamu datang, setiap kali tu la aku makan. bapak la bahaya... dah la setiap kali bapak aku rajin nak barbeku ke bakar-bakar ikan ke masa tu la tetamu nak datang. untung betoi siapa datang rumah aku.. tapi memang setiap kali tetamu makan aku makan, dorang balik karang aku makan lagi. lepas tu lagi dua minggu member aku nak kawen. tak kan aku nak jumpa kawan-kawan dengan muka tembam ni. tak nak tak nak tak nak!!!

esok, aku dah kena balik serdang. ya, final exam sedang menanti aku khamis ni. serious buang duit aku sebab kena balik sana semata-mata untuk exam dua jam. tapi aku redho. dah la study mende pon belom. terpaksa la aku balik awal pagi esok sebab nak study sungguh-sungguh kat sana. study kat rumah tak jalan. sia-sia. tambah ada wifi ni. pandang pulak aku ke lecture note ye.

doakan aku dapat jawab final khamis ni. dan, selamat hari raya lagi sekali.

p/s: makin ramai kenalan bertunang dengan kawin dalam masa terdekat ni. aku bila pulak? ahaks!

2 analisis anda:

Muhammad Faiz bin Othman said...

Same la exam nnti..kami jumaat..dan soalan kami objektif..oh hepi

Anonymous said...

selamat hari raya, maaf salah silap :) jumpa sem depan la ngan korang...

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails