Saturday, August 3, 2013

Short Semester

Assalamualaikum,

            Disaat orang ramai tengah update status home sweet home, seronoknya dah sampai rumah, bosannya duduk rumah, aku masih lagi stuck dekat fakulti dari pagi sampai petang.

           Ah, aku tak bagitau lagi ya, aku tengah ambik short semester. benda paling aku elak lepas berat aku naik bom bom kebabom masa short sem dua tahun lepas. lepas tu macam fobia tak nak ambik short sem dah. ceh, padahal lepas balik dari indon hari tu lagi kemain berat aku membuak-buak dia naik. tu la, yakin sangat lagi. mementang dah dapat berat asal masa kat indon, balik malaysia, makan macam 15 tahun tak makan makanan malaysia. padahal empat bulan je pon.

            Nasib baik short sem kali ni waktu bulan puasa. so tak de la berat aku naik. tapi masalahnya sekarang, tak pulak dia turun. hisy mengada betul. entah muat ke tak baju raya aku ni.

            Eh apa aku ni. post aku ni bukan nak cerita pasal berat badan aku yang masalah ni. ni ha pasal short sem ni.
terima kasih la dekat dua lecturer yang baik hati ya amat ni. weolls 3 orang berjaya mengharungi short sem dengan jayanya. weolls ambik dua subjek, sains tanah dengan pertanian, persekitaran dan makanan. sains tanah dengan Dr. Samsuri, lagi satu subjek dengan Prof Khanif.

         Million thanks to both lecturers yang sanggup ajar kitorang walaupun jumlah students amat sikit ya amat. bayangkan kelas sains tanah student tiga orang je. memang bertubi-tubi la aku kena serang dengan soalan dari Dr. dah la muka tiga-tiga blur. malas nak fikir pulak tu. asyik bagi jawapan tak logik je. tapi Dr tetap ajar kitorang dengan penuh semangat sampai kitorang faham.
         Lepas tu next class bila tanya balik, tak ingat. haha. sorry la dokter dapat pelajar bermasalah macam kitorang ni. walaupun macam lawak sebab dalam lab student tiga orang tukang ajar empat orang. terima kasih dokter, terima kasih. jasamu akan dikenang sepanjang hayat aku. insyaallah.

        Tapi serius la, semua rumour yang aku dengar before masuk kelas Dr dulu sekarang aku rasa dusta belaka. dokter best ok. kalau kau buat hal dia marah la, tapi kalau tak, rilek je dia. tak garang langsung even kadang-kadang je scary skek. hehe. peace dokter peace...

          Sorang lagi, prof, pon semangat mengajar jugak. Tapi yang ni lima orang. Campur jebat dan nabila. malangnya aku tak tahu apa masalah aku, prof bukak je pintu nak masuk kelas, aku menguap buat kali pertama. Beberapa saat lepas tu, aku menguap lagi, dan berterusan dengan beberapa siri menguap lagi. serius teruk gila perangai aku dalam kelas. nasib baik prof tak kata pape. kalau tak malu la teman.

       Tapi dalam kelas Dr tak de pulak aku nak menguap-menguap. tak pernah-pernah dalam hidup aku jadi student UPM aku berani tidur depan lecturer. dah la duduk depan sekali. depan prof je aku pejam-pejam mata. serius aku tak tahan mengantuk aku. kadang-kadang tengah dengar lecture, tiba aku sedar aku dah tertidur. mak aih... =.=

mintak maaf la prof, saya pon tak tahu apa masalah saya asyik nak tidur dalam kelas prof. mohon jangan tolak markah saya sebab saya tidur. harap prof nampak usaha saya yang struggle nak bukak mata demi nak dengar lecture dari prof.

jangan perangai ni terbawak ke sem depan sudah.

        Masa short sem ni memang tahap survival aku memang power lah bagi aku. dengan tak de duit belanja nya. semua dari bank pa ma. tapi banyak mana je lah pon kalau nak mintak dekat bapak aku nya. tapi hidup jugak la aku. aku sendiri tak percaya sebenarnya aku boleh survive sampai hari ni.

           Isnin ni dah final untuk sains tanah. akhirnya. dapat la aku balik cuti sebulan. cukupla. lama sangat karang kerja aku melawan cakap mak je. lagi satu exam lepas raya.

         Syukur, habis akhirnya aku subjek wajib aku. oh, komputer ambik next sem. tapi settle la dah kiranya kitorang bebudak mobility batch first ni melangsaikan subjek yang kitorang tinggalkan masa pergi indon. Alhamdulillah.

semua mangsa short sem bersama kakak-kakak indon tersayang.

1 analisis anda:

Anonymous said...

selamat hari raya nani :)

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails