Tuesday, June 18, 2013

change before its too late



orang selalu kata, jangan sekali-kali bersangka tidak baik kepada orang yang tidak menutup aurat atau jahil dalam agamanya, kerana suatu hari nanti mungkin dia menjadi lebih baik dari kamu.

well then, its true. seriously. I've seen it. daripada pakai tudung pendek gila, kadang-kadang free hair, pakai skinny, sekarang tudung dia lagi labuh dari tudung aku, pakaian dia lagi bagus dari aku.

Hidayah is just everywhere, if you want to change, just do it. tak pe lah slow-slow, asalkan perubahan tu ada. and I'm doing it. pray for me, to never repeat any of my dark past.

but still, yang buatkan aku malu, family aku semua tudung labuh, tapi aku still tak mampu nak berubah sehabis mungkin. macam dia. sedangkan yang dulu terserlah jahil, sekarang lagi alim dari aku.

Death can come in any moment and we know people around us who have died unexpectedly.

DEATH, is the only appointment you can't ever reschedule! Make sure you're prepared for it...! 
-muslim speakers- 
 lately, banyak kematian keliling aku. semunya totally unexpected. tapi ye la, what can we expect from death.
macam mana kalau kita yang sibuk dengan urusan dunia ni tak sempat berubah? paling takut kalau kita mati bukan dalam husnul khatimah. mati dalam keadaan yang tidak mengingat nama Allah. nauzubillah...

lets change. together with me. I know its not easy, but just keep changing and help others change as well. insyaAllah Allah will make it easier for you. 






1 analisis anda:

Hanis Amanina said...

orang kata, berubah biarlah sedikit2 pun, asalkan konsisten & istiqamah :) sukaaaa entry ni <3

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails