Saturday, September 11, 2010

ucapan raya


Selamat hari raya!!!

Raya kedua dah sekarang kan. semalam aku memang dah gatal tangan nak menulis kat blog… ye la, setelah beberapa tahun aku tak sambut raya petama dekat kampung belah bapak aku, akhirnya, family aku pulang sambut raya pertama dekat situ, best la… hehe…

Sebabnye, first, aku tak sebusy kalau aku raya dekat rumah aku ni. Malam raya kene siap nak tahlil, pastu bila dah kelam kabut, start la bising mak, mak cik- mak cik aku suruh tingkatkan kuasa kerja. Stress sikit la… kalau dekat kampong bapak aku ni, suasana tenang, aman dan harmoni. Malam raya, tak de sape nak bising dekat aku suruh buat kerja. Baru aku syok nak volunteer buat kerja. Ikhlas sikit. Lepas tu yang paling best, bunyi mercun jangan kate la… berlawan2. Bunga api cantik2. Mula2 aku pelik kenapa meriah sangat malam tu, patutla… sehari sebelum tu, ade lori mercun eksiden dekat area highway dekat dengan kampong aku tu. Mercun free rupenye… syok. Adik2 sedare aku semangat main jugak. Lagi satu aku respek diorang kreatif bila buat satu jenis bom ni. Tak de la bahaya sangat pon aku tengok. Tapi macam mana diorang boleh terfikir nak buat macam tu. Respek…

Lepas tu, esok paginya, kami beramai-ramai pegi beraya dekat rumah jiran tetangga. Dah lama tak jalan ramai-ramai macam tu. Kalau dekat sini, tak boleh tinggal rumah pon. Ade je orang nak datang. Datang bukan satu kereta, dua tiga empat pulak tu. Ade je, geng gapis la, geng anak tu anak ni. Penat…

Hari ni, dah start da segala kelam dank abut sebab dah balik rumah. Redha dan sabar je la…

0 analisis anda:

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails