Friday, July 31, 2009

patot ke???

kes H1N1 makin syok diperkatekan. tiap2 hari ade je u, skolah or kolej n kem plkn yg kene tutup sbb kes ni. tp patut ke sume2 tempat yang terlibat dalam kes ni ditutup? bukan ke kalau kita lepas budak2 balik nanti dorang pegi tempat yg lg byk kes selesema ba alip ba ya atau babi atau swine atau khinzir pastu bawak balik tempat dorang belajar n sebarkan virus tu?
aku rase patutnye dorang kuarantin orang yg jd mangsa virus durjana tu kat satu tempat, then biar student lain tros belajar cam biasa. kan2? bukan aku x nak cuti tapi sian student bila cuti mengejut kelam kabut kene balik. memang best balik tp masalahnye student cam aku ade test minggu depan. x syok la cuti kalau dalam beg pnoh dgn buku tapi buku tu x bersentuh langsung. elok2 cuti panjang sket tros jadi cukup2 7 hari. ntah la. aku hanya mampu mengomen. sebabnye, aku malas nak study kat rumah. ingat boleh ke? kalau aku x faham aku nak tanye sape. kalau kat u, leh gak tanye kawan2 aku. cuti pon jd x syok. kepale serabot fikir pasal exam. hope sangat la exam kene tunda.

cakap pasal swine flu atau saintifiknye H1N1, rase cam btol tepat masenye. sekarang kan gagasan satu malaysia tgh syok diperkatekan. dekat u aku lak, ade program mahasiswa satu malaysia yg amat menyokong gagasan yg diusulkan pm kite tu. sume nye satu. H1N1 pon ade nombor satu kat situ. lepas ni ape yang satu aku pon x tau.

2 analisis anda:

yong farehah said...

satu hasrat, satu semangat, satu tekad bersama... ha2...

hananishikido said...

semangat plkn tuh... satu gak tu kan. haha...

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails