Tuesday, July 27, 2010

innocent kah aku?

sebelum tu, ingin aku ceritakan serba sedikit pasal header terbaru aku ni. December. my precious month.kebetulan aku suka group december. bertukar lagi lah tittle blog aku. untuk buat sebijik header tu je, banyak program aku kene pakai. gaya macam hebat je. padahal sebab aku tak de photoshop. terpakse pakai various program pelik untuk mendesign seketul gambar tu je. hari tu orang bagi aku pakai cd software tu tak nak. berlagak. sekarang menyesal. bayangkan, nak design benda ni je aku kena pakai powerpoint, paint, photoscape, dan banyak lagi. dah lebih kurang architect dah. tapi softwarenye tak advance langsung la... jadi la, aku petani je. power sangat karang semua arkitek berhenti kerja.

kembali pada tajuk asal. innocent kah aku. aku pon tidak tahu. mana tak nye, setiap kali aku buat salah, even remeh je, mesti aku kene. orang yang biasa buat, tak pulak kene. contoh, ade sekali tu, dekat maktab la. aku sakit perut sangat sebelum pergi prep. nak lepas hajat la maknanya. tapi waktu tu critical time dah. namun member aku yang jugak sakit perut berkata "tak pe, bukan selalu. tak kan LDP nak tangkap jugak kot. sebelum ni tak de pon..." sekali, keluar je dari toilet dan menuju ke kelas, mereka sedia dengan sebijik buku nota untuk mencatat nama aku. lepas tu, sakit macam mana pon aku on time jugak. ade lagi, first time waktu wajib aku tak pergi sembahyang subuh dekat surau, ustaz mengamuk dan kami semua merasa sembahyang maghrib atas jalan tar sehingga melekat batu2 di dahi. kan da rasa cium jalan tar. lepas tu, aku tak kira. subuh je mesti pergi. jangan sekali2 lagi cium jalan tar tu. dan banyak lagi.

peliknye, kawan2 aku yang lain selalu je buat, tapi tak pernah kena. tapi aku baru nak try je mesti kene. adik aku yang tudung labuh dan bersekolah agama tu, berapa kali dah dia fly pergi mall, balik rumah tapi tak pernah kantoi. tu yang aku respek adik aku tu. memang la aku tak boleh fly, sekolah dekat pedalaman hutan. nak fly ke mana, fly to the moon?
satu satu nya benda salah yang tak pernah kantoi ialah phone aku. aku tak sorok sangat pon, tapi tak de la cikgu yang perasan pun. alhamdulillah.
innocent kah aku. setiap kali buat salah jantung aku macam tak betul. tak senang duduk aku. orang lain relak je. siap bangga lagi cerita dekat orang. aku senyap je. nak kene?
innocent kah aku...

p/s: hari ni nisfu syaaban... bukak buku baru. sudah2 la tu marah nye. buat penat otak je. let's start anew. aku nak jadi manusia hebat.

0 analisis anda:

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails