Friday, October 22, 2010

hati aku... sakit....


argh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dah lame aku tak tulis blog versi tak puas hati macam ni... tapi sekarang, hati aku serius terbakar. berasap-asap dah ni. ya Allah, ampunkan hambamu yang tak sabar ni.
penat la, bekerjasama dengan orang yang nak orang ikut cakap dia je... lepas tu, buat pandai sendiri. penat tau... aku edit slide semalam... lepas tu hari ni, slide yang aku edit tu hilang begitu sahaja. guess my feeling now... nak meleleh ayor mate aku yang berharga ni... ei... aku tak bodoh untuk tak tau kenape slide tu boleh berubah rupa. berapa kali aku preview semalam. boleh je. kenapa hari ni dah lain. mak!!!!!!! kakak dah nak meletup ni... kesian kat aku... aku benci buat dua kali... kalau x de spare, memang aku nak mengamok je. jangan main2 dengan aku. aku sendiri takut dengan perangai aku kalau sekali benci aku benci selama lamanya ni....tapi ya Allah, tolong sabarkan aku. maafkan aku, aku memang tak pandai berselindung dengan perasaan aku sendiri. tapi tolong mengaku salah sekali boleh tak. pastu buat muka tak puas hati belakang aku... at least, aku boleh turunkan suhu aku sikit kalau cakap elok2. ini tak, boleh nak balik lagi, serius aku marah. sure balik karang name aku naik dibibirmu dengan penuh rasa tak puas hati. hanani... sabar sayang...

4 analisis anda:

Anonymous said...

sabar lah ye...

Abdullah Shazmeer said...

salam 'alaik wbt shbt..
wlupun sume da nsihat ttg sabar, bt still nk nsihat ttg sabar gak..

rnungkanlah firman Allah SWT yg brmksd:

""Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," ("I am full of faith to Allah") sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan, sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta."
(Surah Al-Ankabut ayat 2-3) "

ujian @ musibah i2 adlh stu prkara wajib bg dri stiap mu'min.. n bila kita diuji, pintalah drpd Allah SWT ttg hasrat kita, spt dlm firaman Allah SWT yg brmksd:

""Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk"
(Surah Al-Baqarah ayat : 45)"..

insyaAllah, drimu akn lebih tenang.. wallahu'alam..

""

hananishikido said...

deen: thnx! aku dah sabar dah...
shazmeer: thnx so much! long time no see...

Abdullah Shazmeer said...

sme2.. hmm, mmg xpnah jmpa ag pon lps kuar lgg dlu kn.. nway, bit taufiq wan najah fil imtihan, fil hayah, fid din, fid dunya wal akhirah..

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails