Saturday, November 13, 2010

aku yang tak betol sangat #1

jam menunjukkan 4.32 pagi. omaigod!!!
gile ke ape aku ni? dah nak subuh tak tidor lagi... tau dek mak bapak aku ni sumpah aku mati. tu la kalau sindrom menyinggah di merate blog aku dah datang. aku ni kalau dapat membaca memang tak boleh berenti.
sememangnye tadi aku start blogwalking sebab nak hilangkan stress sebab maths. tapi bile dah start... memang dadah sungguh laptop aku ni. ade je bende aku nak buat.
hanani! macam mane nak 4 flat ni. cita2 tinggi, blajo maleh.
tadi, mase aku tengah berjalan dekat facebook, aku terbaca post yang sungguh menyayat hati aku...

kamus loghat perak
NGELER’WO = Ngelewor, Nge Ley Wo –
Terumbang ambing kekiri ke kanan [Macam ular kena palu]

BULOR =, Bulo, Bu Lo –
Lapar tak makan ATAU Ingin, Hendak [biasanya dengan pangkal negatif - Tak]

BOLEN = Bertelanjang Bulat

MERABAN TEBEN = [Reyben Teyben] –
Tak Tentu Arah, Perbuatan yang Pening

NYELAP SADOR = seseorang yg seperti dirasuk @ di luar kawalan di tahap sederhana... .

NGELE’NYOR = Mengedik atau pun ngada²/ gatal

BIOT = Degil

PEROK = jakun / tak pernah tengok benda..

MUNCOH = dah kaya banyak duit atau berharta

TOBEN = tua bangka

MERAMBU = joli sana sini
terima kasih kepada insan yang masih lagi concern dengan bahasa asal negeri kebanggaan aku ni. ade banyak lagi sebenarnye. kalau nak lagi klik sini.
siyes menyayat hati. nak balik kuale... even aku nak balik lagi 3 hari, aku tetap rindukanmu kuale. lame dah kot aku tak balik. bila first timenye aku tak balik mase study week, memang lah dikira lame sangat aku meninggalkan rumah aku tu...

satu lagi hal yang aku merasakan aku ni sangat tak betol ialah, adekah aku ni ditakdirkan menjadi seorang yang blue???

wowowow... sila jangan membuat andaian sendiri ok. ini bukan pintaku...
tapikan, aku ni, sangat selalu kebetulan terlibat dengan perkara2 berwarne biru ni.
ingat lagi, mungkin aku ni sedikit innocent, pada usia 18 tahun, aku tertekan thumbnail movie dalam laptop kawan aku yang bertajuk American Pie. aku tak tau kot American pie tu ape. ingat itu movie pasal orang belajar buat pie ke ape ke. hoho... aku ni, kalau tak niat pon nak tengok satu2 movie aku akan drag teros ke tengah. drag2, sekali, wow!!! terus aku tekan butang close.
serius, bukan aku sengaja. begitu juga dengan movie yang lain, oleh sebab aku ni sangat suka memenuhkan hard disk aku dengan koleksi movie baru, aku aku pegi jalan2 jumpa kawan2 aku sambil mintak movie baru. namun, aku akan cek dulu, untuk mengelakkan kejadian same berlaku. ye la, aku memang kena berhati2 pon. kang adik aku yang suka ambik hard disk aku tanpa kebenaran tu cek dulu, tak ke dosa plak aku.
tapi macam biase, first time aku drag je terus berenti dekat tempat yang tak patut ditengok. banyak pulak kengkawan aku ni movie blue... tak de la... normal, movie orang putih... mesti ade part yang tak semiyak sket. tapi aku yang innocent ni tak nak la rosakkan otak aku even itu part ringan2 je. tapi kesannye, tak de lah aku ambik movie tu dari kawan aku. innocent tak aku? :-)
lagi satu, tadi, aku ambik satu english novel ni dekat kawan aku sebab dia cakap nak buang. oh, sayangnye. lalu aku yang penyayang dengan barang tak guna ni pon ambik la dan bace satu muka surat di bahagian tengah untuk sedikit preview. hasilnye, menarik, ayat nye simple, namun, eww!!! novel romance yang ade blue sket ke... baru first time bukak page tu terus jumpa part tu? WTH??? aku tanya kawan aku adekah dia tau novel tu bright blue, tapi rupenye dia pon tak bace lagi. la...

dan banyak lagi perkara yang aku rasa aku tak betol seperti sekarang, aku sanggup berjaga sampai pagi bukan untuk study tapi online. nanti aku rajen aku sambung lagi ye. bukan sambung tengok benda blue tapi sambung cerita aku...

2 analisis anda:

Hanis Amanina said...

lately aku pun selalu TERbukak blog2 yang sangat tak senonoh. kasihan sungguh kat mata ni nampak benda pelik2 :(

hananishikido said...

tu la... bukan sengaje... ter...

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails