Sunday, November 21, 2010

Semoga mamat tak sebut dah perkataan tu...

ok, aku amat pantang jika ade orang yang suka mencarut. even aku pernah addicted kepadanya satu mase dahulu...
addicted?

jangan buat andaian sendiri... meh aku cerite sikit.

suatu mase dahulu ketika aku masih menetap di puchong selangor, aku masih seorang kanak2 yang suci murni dan hanya menerima ape yang orang ajar dekat aku.
dekat sane, aku tak ramai kawan perempuan... so aku ikut je la mane2 budak2 lelaki yang nak kawan dengan aku. tu pasal sekarang pon perangai aku macam jantan sikit. tapi aku masih soft ok...

seterusnya, bila je aku dengar member2 jantan aku mencarut2 macam sial, vavi, dan sebagainye, aku rase sungguh cool dan mencubanya... teruk kan aku... sampai kadang2 aku cakap dekat mak aku. dosakan?
aku tak buat dah...
benda ni aku terbawak2 sampai la aku pindah ke padang rengas perak tempat aku menetap sekarang...
once upon a time, bila mak aku rase aku dah melampau sangat, mak aku ambik beberapa ketul cili hijau yang amat sangat pedas sekali dan menonyoh ke mulut aku...
sungguh sakit, pedas dan pedih sampai bengkak mulut aku.
aku pulak menangis2 sampai pah aku suruh mak aku berenti... nampak macam kesian kat aku kan?
tapi tu lah yang merubah diri aku sampai aku benci nak sebut benda2 tu...
dan aku benci jugak kepada siapa2 yang sebut2 benda tu untuk memaki hamun orang lain. aku pantang...

dan sebelum ni, adik aku pulak buat hal macam tu...
dan aku,
ambik seketul cili yang same saiz dengan cili yang mak aku pernah tonyoh dekat aku dulu dan tonyoh dekat mulut aku.
kejam kan?
tapi tu tak mampu ubah adik aku... semoga satu hari nanti dia sedar ape yang dia sebut selama ni...

sekarang,
anak sedara aku aka cucu mak long aku buat hal macam tu jugak...
tapi dia baru empat tahun, tak kan aku nak tonyoh cili jugak kan...
anak sedare aku ni suka sangat sebut babi2 dekat sesiapa sahaja... aku rase la kan, dia tak tau pon babi tu ape. just sebut ape orang ajar dekat dia je. cilakak mane la yang ajar tu...
kesian kan budak, kalau elok yang orang ajar, elok la perangai dia. kalau tak elok benda yang orang ajar, tak elok la dia.

so, aku ambik inisiatif yang sesuai dengan umur budak empat tahun.
aku online and cari image babi yang paling hodoh dan tunjuk dekat dia...
ambik kau...
nanges2 dia tak nak tengok. tapi aku tunjuk jugak. baru la dia tau babi tu macam mane... mane taknye... selambe je dia tanye mak dia, "ibu, ibu tu babi kan?"
lepas teruk dia nanges2 sepupu aku call kakak dia or better known as mak sedare budak tu.
dan ini antara dialog nye...
"teh, ambik mamat... sob3...
mamat takut babi... sob3...
teh pon takut babi... sob3... tak nak tengok babi... sob3"

dan setelah teruk disakat oleh aku dan bapak aku dan keluarga aku... si mamat ni menangis sampai tidur... semoga mamat tak sebut dah perkataan babi tu...
insyaallah...
ni la babi yang aku tunjuk kat anak sdare aku tu...
mungkin anak sedare aku terkejut melihat hidung sang babi ni...

4 analisis anda:

yong farehah said...

shit!! aku pon takot tgk babi tu... tros aku scroll laju2... :)) srius jadi even pade org tua mcm aku ni XDD

hananishikido said...

aku print da kot gmbr tu...
dye wt hal je aku tunjuk gmbr tu... tros diam.
mamat takut babi
dye kte...

hananishikido said...

aku print da kot gmbr tu...
dye wt hal je aku tunjuk gmbr tu... tros diam.
mamat takut babi
dye kte...

diri aku said...

ngeri la weyh gambar babi tuh..menghantui tido budak2....haha

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails