Friday, December 3, 2010

opah aku

tak tau nak tulis eh taip ape sebab tak de aktiviti yang berlaku sekarang atau tadi.
lame dah aku tak meronggeng dekat blog ni... tak berkesempatan... kalau online dekat tengah2 rumah ni memang segan sedikit nak menaip. karang ade orang usha, sure aku dah malas nak menaip...
aktiviti paling busy aku sekarang ialah nak habiskan download playful kiss. malas actually nak download drama ni tambah aku dah tengok anime nye versi. tapi macam tak puas hati pulak. nak jugak..
ok, straight to the point.
opah aku...
mase aku tengah busy prepare untuk final exam, aku dapat berita opah aku jatuh longkang and got quite serious injury dekat lutut...
tapi aku tak boleh balik. so sekarang, i'm already here and kene berkhidmat untuk pah aku. well, grandchild mithali...
tapi yang aku tak puas hati nye, aku dengan adik beradik aku je ke cucu pah aku???
kemane cucu yang lain? bukan aku tak rela jaga pah aku. its okay tapi cucu yang lain mane? mase opah sihat, sibuk korang mengendeng, bila pah sakit, dua tiga kerat je balik. itu pon, datang tengok, sembang-sembang kejap, then balik. WTH? kadang2, kesian aku tengok mak aku, nak pegi mane2 pon susah hati nak tinggal pah aku. time2 cuti ni nasib aku dengan adik-adik ade. tapi family aku pon nak pegi jalan2 jugak sementare semua family tengah ade ni. adik beradik mak aku yang lain? ok, yang lain aku faham sebab keje, yang tak keje? tapi elok pon yang tak keje tu tak balik, kalau tak asyik pot pet je dekat kitorang...
ade je salah nye. kalau dia tak de, tak de masalah pon rumah aku, risau sangat pinggan tak basuh malam2, settle je aku rase. mula2 mak aku marah aku menjawab, tapi lame2 mak aku pon rimas dan surrender. mane tak nye, asyik nak cari salah aku dengan adik2 aku je. tak boleh tengok kami ni duduk. time pah aku sakit ni lagi la, lambat tarik kerusi roda pah aku dah kene. sabar tak boleh? pah aku pon relax je dia yang kecoh.
ok, udah le tu. tak baik mengumpat. aku suka cerita benda private kan? tak boleh nak buat ape. aku tiade tempat mengadu, cerita kat mak aku lebih2 karang itu kakak dia.
lagi pasal pah aku,
kalau mase abang aku patah kaki dulu, 3 bulan baru abang aku boleh start jalan. pah aku? tak sampai sebulan dah sebok nak jalan. serius hebat. tapi bapak sedare aku cakap abang aku injured dekat ligament sebab tu macam teruk. ek? ooo...
ok, terus menjadi nurse yang ikhlas hati dan perasaan. good bye...

0 analisis anda:

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails