Wednesday, December 15, 2010

wedding story, cameron story and home story...

wedding?
bukan aku yang kawen ok. how to say ek, orang yang kawen tu anak kepada sepupu bapak aku. maknenye, dua pupu aku. ye ke? ye kot...
majlis yang aku pegi ni agak grand la jugak.... kaya beb...
majlis 3 hari 3 malam. lauk, pergh... sedap... tp tak mampu nak makan semua sebab kontena aku dah tak muat. namun, yang uniknye majlis ni, pengantin ade dua. ok tak unik lagi. yang lagi unik, salah satu pengantin ni, pasangan pekak dan bisu. so everything pakai bahasa isyarat je la. both bride and groom, dua2 kene pakai bahasa isyarat. pengantin tu ade la communicate dengan aku, tapi aku balas secara ringkas je la. mane la aku reti nak pakai bahasa isyarat. tapi yang macam syoknye, penuh jugakla kenduri tu dengan kenalan2 pasangan pengantin yang jugak memiliki keistimewaan yang same dengan mereka...
kawasan pengantin yang tu macam senyap je sebab semua pakai bahasa isyarat. kawasan pengantin yang normal, baru ade orang cakap2...
balik kenduri, straight terus pegi cameron...

ok, cameron story
nak letak actually... tapi ape masalah blogger ke laptop aku, tak boleh nak upload gambar...
tak boleh nak cerite panjang2...

home story?
ok, ini hanyalah luahan perasaan semata2. tak nak bace sudah... cuba anda bayangkan, ketika anda sedang enak2 makan, seorang X meletakkan pinggan2 kotor dan kain burok di sebelah anda. apekah reaksi anda?
reaksi aku, mula2 aku fikir, ape motif X letak pinggan mangkuk tu dengan kain burok dekat situ? ok, i got it. nak suruh aku sambung keje dia la tu. no way man! aku tak suka sambung keje orang lain ok.
then aku tunggu mak aku dengan X leka menyembang, lalu perlahan2 aku menyelit di celahan mereka sambil mengangkut pinggan mangkuk aku sorang dan blah ke dapur.
bila mak aku sedar aku dah hilang, lantas beliau menjerit memanggil aku untuk menyambung kerja X. namun, semuanya sudah terlambat. aku ade dekat dalam toilet ketika itu. lastnye, anak X yang cuci pinggan mangkuk tu. aku just assist dia je. aku tak buat bukan kerana aku malas ok. tapi... ok, aku memang faham sangat dengan motif X dan memang payah sket untuk aku follow sebab? hanya tuhan saje yang tahu...


yang ni pulak, aku bangga!!!

0 analisis anda:

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails