Saturday, December 25, 2010

ooo basikal muda!

anda semua... pernah naik basikal tak? mestile pghonah ye dak? (mood rakyat datang tak semena-mena). mesti la anda semua mempunyai skill masing2 untuk dibanggakan ketika zaman kome hidup dengan kenderaan tak de enjin tu. skill yang kire paling power mase zaman basikal  dulu aku rase willy kot. ooiii... sape boleh buat kira boleh riak semahu- mahunye la... tapi aku, tak reti... ye la, perempuan nak buat willy tak burok ropenye. so, skill terbaik aku ialah, bawak basikal lepas dua-dua tangan sambil bersembang dengan kawan2. eleh, itupon nak bangga. isy, nak buat macam mane, aku bukan ade jurulatih pro nak ajar aku. yang lelaki bolehla buat pandai belajar sendiri. perempuan, kalau salah teknik kang, maunye menangis meraung kat tengah jalan tu jugak. tapi aku dulu, dulu la... asal ade basikal, aku rase hidup aku dah cerah dah. aku boleh pergi kemana sahaja naik basikal kesayangan aku tu.
suatu masa dahulu...
pagi2, aku drive basikal, (drive?) pergi sekolah rendah, sampai je depan pintu gerbang sekolah, murid dah tak dibenarkan mengayuh basikal, lalu, satu skill telah dicipta, hahaha... skillnye ialah... jeng jeng jeng... bawak basikal satu side je. tapi kami tak kayuh tau. sebab pintu gerbang tu turun bukit, so skill tersebut tercipta... mak oi... lopek nye skill tersebut. orang kate. lantak la, ade skill tersebut pon aku dah gembira. mase mula2 aku pindah sekolah tu, aku tak pernah bawak basikal pergi sekolah. then bila aku nampak budak dekat situ ade skill cam tu, aku sungguh excited nak try jugak. mase darjah tiga, aku ambik keputusan untuk bawak basikal pergi sekolah dan... aku berjaya try skill tersebut! wehhuuu!
tapi sekarang...
tak main la basikal2 ni... motor kereta je main... tapi tu orang lain la... aku tak punya lesen kereta atau motor. nasibla aku ade kebolehan menunggang motor yang aku belajar mase darjah lima. meronggeng la aku dengan motor berkenaan... tapi kalau dah tak de lesen tu, buat la gaya orang tak de lesen... dalam kampung je lah litar aku... kalau dekat jalan raya pon, setakat nak pergi pekan je... 
ha, ade satu jalan ni, aku suka sangat lalu, tepi2 nye ade pokok2 getah lepastu daun2 nye berguguran dahan nan kerapuhan... bunga  bunga cinta, layu di pusara... ehei... ternyanyi lagu misha omar lak. 
jalan tu straight je... tapi suasana dekat situ sebijik macam scene2 dalam movie yang aku tengok. and bila aku rase macam nak jadi heroin movie pulak, aku pergi la situ. memang la macam hebat... tambah pulak daun2 gugur berterbangan bila aku press motor sekuat-kuatnye. hohoi... bangge... tapi bangga sampai disitu sahaja. keluar dari jalan tu, terus aku jadi macam tikus mondok sebab takut... jalan kecik, tak berani bawak laju2...
tapi dekat jalan ni la aku selalu race dengan orang ramai. race? macam power je ayat. mane taknye, tengah aku nak feeling heroin dalam movie, kang ade je mamat2 yang jeles tengok gadis macam aku ni bawak laju, dorang pon nak jugak lawan aku. bila dah macam tu, aku mane boleh biarkan... ini tak boleh jadi, lalu aku potong mereka balik dan, hehehe... satu kepuasan maksima bila aku dapat overtake them balik... 

motif cerita ini, 
nak ambik lesen... nak try kat jalan raya pulak...

ko gila hanani, hidup baru nak masuk 19 tahun, ade hati nak race dekat jalan raya... puas dah ke hidup?
kate rakan2 aku. yela2... aku nak ambik lesen supaya aku boleh menunggang di jalan raya je... basikal aku dulu pon dah hantar dekat kedai besi buruk dah... sedihnye... kalau dekat UPM pon, aku bawak jugak basikal, tapi, skill2 dulu, dah tak hebat dah... isy, bila nak asah balik bakat aku ni...

0 analisis anda:

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails