Tuesday, December 21, 2010

journey today...

perjalanan hari ini...

  • setelah sekian lame aku jadi budak asrama, budak kolej, budak plkn dan sebagainya, akhirnya, hari ini, di rumah ini, aku bangun sembahyang subuh dan terus mandi! ya Allah anak dare... dah berape zaman kau tak mandi subuh kat rumah? lame jugak la... selama ni, paling awal pon aku mandi, 7.45am. itupon kalau emergency. hari ni emergency jugak sebab mak aku ajak aku teman pah aku pegi ipoh buat medical check up. tahniah dekat aku macam mana pon. 
  • pagi2 lagi dah gerak ke hospital ipoh. nasib la bapak sedare aku jadi MA dekat situ. pah aku ni untung. pegi hospital ipoh ade anak MA, pegi hospital taiping ade cucu doktor, pegi kl ade lagi sorang cucu MA (abang aku), pegi sabah, wuwuwu... jauhnye... ade lagi sorang cucu MA, boleh bukak hospital dah  family aku ni. ok, sampai je hospital, bapak sedare aku dah tunggu dengan kerusi roda atau pah aku panggil kereta dia.
  • mase dekat hospital, gila bapak boring... mak sedare aku lagi sorang sampai pulak dengan mak aku... dan timbul wajah keinsafan sebab ikut mak aku. tapi segera aku usir perasaan tu, ewah. ye la, mase pah aku masok hospital dulu aku exam, tak boleh jage. sekarang turn aku pulak. menyusul sebagai assistant pah aku. mase tunggu pah aku check, pejam dah mate aku... kantoi bila bapak sedare aku panggil. hehe... ngantok lagi rupanya...
  • lepas habis medical check up, pergi celcom center... cek, no lame boleh pakai lagi ke tak... tak boleh dah... sedihnye... dah berape tahun no tu berkhidmat dekat aku... 
  • part paling excited. mak aku singgah dekat ipoh Parade. suruh aku belikan buku rujukan untuk adik aku. gedik betul adik aku. aku ajak tak nak. dah aku sorang je kene naik. tak pe... lepas aku beli buku dan seketul novel english untuk aku. aku tak terus turun. hahaha... rancangan jahat aku menyusul... ape kate... aku jalan2 kejap dekat Parade ni. jom... memang paradise! aku jumpa boot yang cantik gila nak mati!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! aku jumpa blazer dengan cardigan impian aku!!!!!!!!!!! tapi duit tak de... ok, redha dan sabar. cepatla kaya wahai hanani...lepas mak aku call aku ratus2 kali, ok tipu aku perasan duit sepuluh ringgit yang bapak sedare aku bagi hilang. mengamuk la aku kat bawah lepas jumpa mak aku. then aku naik lagi sekali nak cek kot ade. tapi pencarian tersebut sia2 belaka. dah tukar pulak rancangan pencarian aku bila aku sempat try satu boot yang ade bulu2 dekat boot tu. owh! sungguh bergaya.
  • on the way balik, mak aku tengok aku masam je, mak aku bagi sepuluh ringgit mak aku... hehe... tapi aku cover, tak senyum... dan seterusnya, aku senyum sampai balik...
sekarang aku dekat rumah. dapat berita cikgu aku nak transfer MRSM Kepala Batas. he miss Mr. Majid maybe. hehe... lagi satu, bila aku nak tau aku dapat kos ape ni? dah banyak kali cakap minggu ni. tak jugak keluarnya... penat tunggu...

0 analisis anda:

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails