Thursday, April 30, 2009

wHy La eK?

kalau kte peratikan kat dunia especially mesia kan, org2 tua atau lbey manis dan sopan nye disebot veteran lbey byk mendominasi kerjaya2 yg hebat2 kt dunia ni. tp jarang skali kte menengok org muda ade kerjaya hebat2 since dye remaja lg. mmg la ade tp zaman skrg ni lbey byk muda mudi yg ske buang mse n x pk pon psl mse depan dorg. isy... ape aku merepek ni... tp btol la kan ape yg aku cakap ni kan. kalo kat mesia sniri ni kte leh tengok brape byk gejala so sial yg dicetuskan oleh muda remaja. sedangkan veteran2 yg dah msuk zaman emas yg patutnye dok beribadat kat rumah lak yg susah2 pk psl mse depan dorg. jap... dah lupe da ape aku nak mencarot ni.. ha... kalau tgk kat tepi jalan ade je la mude remaja yg lepak la itu la inila n mmg memalukan... sume ni menunjukkan bahawa org zaman skrg ni da mkin MALAS! bukan la sume tp x rse malu ke ble tgk pak cik n mak cik especially mak bpk kte yg trok2 cari duit tp kte dok relax je perabis duit dorg...
k la... bukan itu yg aku nak cter sbnonye... aku nak cter pase pah aku yg rajin gler nak buat sume bende mcm dye still muda lg. pagi2 td pah aku tu da g memberus kat rumah aku... isy... aku x bg buat kang pah ak u ni marah. ble aku bior kang sakit pinggang lan mcm2 skit r... pastu aku la yg kene marah dgn mak2 sdare aku sbb biar pah aku wat keje. ble aku lmbt sket je wat keje tu krang stat r dye nak ambk alih keje aku tu. pastu malam tdo lmbt. ble aku soh pah aku tdo, dye marah aku blik kte aku tdo lmbt x pe. aduyai... aku baru 17 tahun brape bulan... bukannye 71 tahun. x tau la nape org tua @ veteran ni rajin sgt. kalau la anak muda zaman skrg mencontohi sikap veteran2 mcm pah aku ni alangkah maju nye dunia ni.
lg, pah aku tu kalo dapat g shopping, sume bende dye nak beli n sume kdai dye nak pg... adusy.. aku yg pnat tman g sne sini...tp yg respect nye, pah aku steady je even aku da ank tecabut kaki... semangat cam ni la yg patut korg contohi... bukan semangat shopping tp semangat rajen cm org tua zmn cikalang ni....

2 analisis anda:

yong farehah said...

aku org mude...
tp aku rajin je...
heh he...
rajin menghadap komputer..

hananishikido said...

mmg ko rajen.
aku pon rajen ngadap komp gk tp ade tmbhn tb pon aku rajen..

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails