Saturday, August 14, 2010

kisah berbuka puasa dan transformer

semalam.
aku gembira. aku terkejut, aku terkedu.
kenapa?
menu berbuka aku semalam ialah spagetti buatan sendiri!!!
gembira tak?
bila berbuka dengan spagetti dengan daging kisar sepeket sebab tak de peti ais dan sebungkus spagetti sebab dah malas nak simpan dan bajet sebanyak RM20++, yummy! siapa tak gembira?
nak bubuh gambar tapi mengenangkan wifi yang tak seberapa ni, terpaksa aku lupakan.
lepas tarawih pulak, telan sandwich dekat surau berkeping2, memang gembira. kenyang... alhamdulillah.

terkedu? terkejut? transformer. sini aku cerita.
malam lepas aku tarawih, aku pegi basuh kain dekat blok lain pakai mesin. makluman, aku memang tak suka basuh kain pakai tangan. aku rela habiskan syiling rm2.50 dari cuci pakai tangan aku sendiri. beberapa puluh minit lepas aku hantar kain dekat mesin tu, aku kembali untuk ambik kain tu. tapi, malangnye, kain tu tak habis proses lagi. tak sempat kering. aku tengok macam mesin tu di pause kan. lalu aku tekan2 la ape2 yang patut dekat mesin tu...
tak lama lepas tu, roommate aku datang juga untuk cuci kain baju mereka. sekali, mesin tu macam nak bertukar menjadi transformer!
mesin tersebut melompat2 dan berjalan ke depan dan ke belakang sehingga kami semua lari menyelamatkan diri. namun, sebab aku takut mesin tu meletup dan merosakkan kain baju aku dalam mesin tu, aku tekad dan tutup suis mesin tu... phew... mesin pon berhenti menjadi transformer dan baju aku selamat. alhamdulillah. then, aku pon balik dengan kain baju yang tak sempat kering tu dan jemur dekat tingkat atas... roommate aku yang nak basuh kain jugak tadi pulak, tukar lokasi dan ke mesin di blok lain untuk basuh baju mereka.
nasib roommate aku datang. bayangkan kalau aku sorang je mase tu, mesti dah nanges2 da sebab takut. walaupun mereka tak membantu pon sebab dorang dah lari dulu, tak pe la... at least dorang ade dekat situ...
begitu lah kisah saya hari ni...

1 analisis anda:

yong farehah said...

bangang gile mesin tu terpengaruh ngan cite transformer.... wawawawa agak nye mcm mane la rupe nye bile die transform tu... :))

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails