Sunday, May 10, 2009

kisah aku ari ini...

tadi...
aku pegi r ke kk dgn famly aku...
mse on da way tu, suddenly, ktorg terserempak dgn sorg pak cik ni. eksiden...
bpk aku pon berentikan la kete kat tepi jalan kononnye nak mmbantu r.
sbb waktu tu x rmi lg berenti. lps bpk aku berenti baru org sebok nak berenti. pastu td aku amat la menyedari bahawa aku x lyk lgsg jd dokter.
mne x nye, nak muntah aku tgk darah kat jalan tu.
aku ingt bpk aku nak tlg org yg eksiden tu ropenye jd polis trafik je jge kenderaan lalu lintas.
pastu ble org mkin ramai, ktorg pon blah r.
dlm perjalanan tu, baru aku terpk nak soh bpk aku call ambulan. lps bpk aku sure bhwa call 999 free baru r bpk aku call...
pastu aku prsn yg sistem nk pggil ambulan amatla lmbb skali kalo call 999.
sbb nye, dye call ibu pjbt dulu baru pass kat hosp. pastu lps call tu, nak tggu ambulan siap lg...
kalo org yg eksiden tu parah, smpt mati lg. tp aku x riso sgt r td sbb org tu steady je lg even berlumuran darah da.
pastu td aku g tgk anak kwn bpk aku baru lahir... comel nye...
aku mmg pntang sket tgk baby ni. ye la... adik aku ade 5. x reti jge baby lg mmg sje la.
sbnanye byk lg yg aku nak cter tp point pnting nye ialah kisah mse eksiden td. aku hanye mmpu tgk dari jauh je sbb aku x thn tgk org tu. nseb aku ambk sains pertanian, kalo medic mmg masalah r aku...

2 analisis anda:

yong farehah said...

ha2...
takot darah...

hananishikido said...

aku bkn takot darah r. geli je... byk sgt...

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails