Saturday, April 9, 2011

don't you ever confess...

entry ini untuk lelaki. perempuan boleh setuju atau tak setuju.

lelaki, kalau suka, jatuh cinta, jatuh hati, jantung dan sebagainya, dekat seorang perempuan, kalau tak sure perempuan tu suka dekat kau, kalau perempuan yang kau nak tu bukan jenis yang senang-senang boleh terima lelaki dalam hidup dia, please, don't you ever confess to her. sangat bahaya. kau dengan sesenang hati boleh dibenci oleh perempuan tu. mungkin perempuan tu tak kan cakap langsung dengan ko, delete nombor phone ko,  block facebook ko atau ape ape je.

serius, aku dah banyak kali tengok situasi tu. confession tu tak de maknanya even ko willing to die for her. *ayat tak boleh bla*
ko nak mengorat, suka hati la, tapi jangan tunjuk sangat and kalau kau nak terus kawan dengan dia, jangan confess! and, jangan mudah salah faham kalau perempuan tu layan ko dengan baik, tak semestinya dia suka kat kau... bukan semua perempuan sanggup terima mana-mana lelaki yang confess dekat dia.

ni semua kawan aku punya pasal, kesian aku tengok dia, menangis-nangis sebab seorang lelaki yang salah faham dan confess dekat dia dan bagi masalah dekat dia.

bukan aku tak bagi,tapi dengan cara yang elok, kalau ko sure, baru confess, kalau perempuan tu tak suka jugak, jangan paksa, and, jangan cerita dekat orang lain pasal kisah korang tu, malu dia nanti... dan mungkin kisah tu boleh tersebar and jadi cerita lain, and the story goes on...

4 analisis anda:

Hanis Amanina said...

situasi yang sama pernah terjadi. dan memang susah nak berkawan balik lepas tu :(

Anonymous said...

aku penah buat6 bende camtu tp die tak sedia..tp kami ttp brkawan..syukur.. :)

hananishikido said...

nina: btol btol btol...
anony: klu still boleh berkawan ok la tu...

Unknown said...

Situasi saya sekarang 😭 sangat menganggu fikiran tambah dengan saya akan final exam minggu depan 😭. Serabut

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails