Wednesday, April 13, 2011

sesak

hohoho!!!
sungguh sesak ye minggu ni. banyak free tapi bila suka buat kerja last minit. macam ni la gayanya. esok kena hantar report, hari ni baru nak buat... padan muka. bukan aku je, almost semua student macam tu. tapi serius, minggu ni serius la sesak... macam-macam la nak jadi problem minggu ni. penat aku time tak de kelas pon kena jugak gagahkan diri pergi fakulti. semua sebab problem-problem yang dah lama tapi baru nak settle. tapi sempat jugak aku menaip kat sini.


dah la minggu depan ada lab test. baca apa pon tak lagi. sabtu ni ada match bola tampar. skill aku entah dah lari pegi mana entah sampai serve pon macam gila tak pernah main. dah berapa hari jatuh tapi makin tak elok lagi ada la sakitnya. lepas ni exam pulak... study tak start-start lagi. ape ke teruk nye aku ni... kesedaran diri aku memang la kurang untuk bab-bab ni... tak ready ape-ape tapi muka konfiden macam dah ratus-ratus tahun jadi expert. bila aku nak berubah entah. sedar teruk tapi macam tu jugak.

sebab tu aku lagi suka hidup dekat tempat yang ada peraturan. aku ni kan innocent sket orangnya. sekali buat salah terus kena. tak sempat nak buat kali kedua. thats why aku tak kan berani nak langgar peraturan. bukan skema tapi kalau aku buat jugak, perasaan bersalah akan menghantui diri. sure teringat-ingat lepas tu jadi emo. tak yah. aku lagi suka ikut peraturan, then aku jadi cemerlang dan gemilang dan terbilang. macam dekat maktab dulu, aku boleh la dikira cemerlang sebab ada peraturan dan tak de apa yang nak distract aku. dekat PLKN pon, aku gembira bila aku tak buat salah, tak kena denda. dan aku cemerlang disitu.

tapi bila masuk UPM, peraturan tak seketat mana, tak de siapa nak marah bila buat itu ini. baru start buat kerja dah kena distract. ada laptop, boleh online, cuma sekarang line macam syiooll, tapi still ada bekal hard disk berlambak-lambak untuk dikorek. duit banyak belanja macam orang gila, tak de duit, duduk diam-diam online, bukak facebook, blog, youtube...

kepada budak-budak sekolah, bersyukurlah anda masih disekolah, ada peraturan, at least tak macam aku, tak de peraturan nak ikot lepas tu buat pandai sendiri...


p/s: good luck untuk semua student u/kolej/maktab and so on untuk final exam!!!

0 analisis anda:

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails