Tuesday, April 12, 2011

sudah jatuh ditimpa timpa timpa...

aku tak tau apa masalah aku sem ni. asyik nak jumpa benda-benda pelik, jatuh tertonggeng-tonggeng dan segala benda yang memalukan aku.
sebelum ni, dalam tengah dalam kelas nak tunggu kuliah start, sekali, ade orang tegur ade cicak dekat seluar aku. syioll!!! dah la aku benci gila cicak... serius aku geli. dulu pernah ada cicak jatuh atas selimut aku, aku terus cuci selimut tu, dan 5 tahun kemudian baru aku pakai balik selimut tu sebab aku bawak selimut aku pergi asrama. macam tipu kan? tak ni betul... serius aku memang tak boleh bertemu dengan cicak... muntah aku kalau terpegang cicak. geli tau. oh, sambung cerita. lepas aku dengar je ada perkataan cicak, dekat seluar aku, aku terus hentak kaki aku jerit dan automatik terus keluar dari bilik tu. malu wei... berair mata aku masa tu... aku ingatkan cicak tu ada lagi dekat kaki aku rupanya dah melayang masa aku hentak kaki sebelum tu... kuat gak kan aku hentak kaki? mmm biasa la... ape gunanya aku pergi PLKN 3 bulan kalau nak hentak kaki slow slow... tapi malu jugak... dah la kelas tu penuh dengan senior... malu tau... sampai lecturer panggil aku cicak sebab tu...

hari tu, masa pergi Pavillion, jatuh pulak... tapi nasib tak de orang. tak la malu sangat. tapi kenapa la kaki aku selalu lembik tiba-tiba. nanti orang kata aku tak stabil pulak sebab asyik jatuh-jatuh...

semalam, ini point penting. semalam, masa on the way nak pergi kelas, untuk kesan lebih dramatik, lokasinya ialah di tepi jalan. aku jalan laju-laju bersama wedges dan baju kurung. yang ni lagi syioll malu... aku jatuh tersujud lalu lutut dan jari kaki aku luka. benci!!! depan orang ramai pulak tu. dorang mula-mula pujuk aku, lepas tu gelak. kuang aja!!! malu. sampai hari ni aku tak boleh nak sujud betul-betul masa sembahyang sebab dah sujud tepi jalan semalam.

tengah hari pulak, terserempak dengan sesumpah pulak... family jenis-jenis bentuk cicak ni memang la aku geli... nasib baik aku tak melompat ke tengah jalan, kalau tak masuk surat khabar dah aku. tak yah tulis entry hari ni.

aku memang la suka malukan diri aku... paling syioll bila depan orang ramai. tak rasa ke macam nak pakai baju besi pergi kelas. tak yah nak takut sangat kalau jumpa cicak dengan sesumpah, tak de la sakit sangat kalau jatuh tersujud ditepi jalan, muka pon boleh sorok. malu wei malu...

0 analisis anda:

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails