Saturday, April 23, 2011

Sayonara, good bye, adios, selamat tinggal...

ini mungkin entri terakhir yang aku tulis.
aku tak mampu. aku baru sedar yang aku dah terlampau leka selama ni. sebab blog ni, aku bazirkan masa yang sangat lama bila online. aku rasa cukup la tu. apa yang aku rasa dua tiga hari ni sangat sedarkan aku yang aku kena berhenti buat semua ni.
sekali blogwalking je aku dah buang banyak sangat masa. aku tak salahkan blogger lain sebab entry dorang best tapi aku salahkan diri aku sebab terlampau mudah terleka untuk semua tu. dulu masa form five aku berhenti baca novel sebab aku akan tak sedar bila dapat baca novel. sebab tu novel yang tebal gila pon aku boleh habiskan dalam 3 jam je.
aku sangat suka menulis dan membaca. sangat suka.sebab tu dulu markah bahasa Melayu aku tak pernah teruk. yes aku bangga. tapi sekarang, aku baru sedar benda-benda ni sangat mengganggu real life aku.
aku nak jadi diri aku yang dulu. tak payah online pon boleh gembira. tak de laptop pon boleh hidup. i miss that time. tapi mungkin aku tak boleh jadi macam tu lagi dah. satu benda yang aku boleh buat untuk sedarkan diri aku ialah berhenti blogging. aku tak tau perasaan aku ni sementara atau selama-lamanya. mungkin aku buat keputusan ni sebab emosi aku tengah tak stabil. mungkin aku akan tulis lagi entry bila aku dah ok. tapi buat masa ni, ini keputusan aku. stop posting any article or story or anything from this blog. dengan cara ni mungkin aku boleh berhenti jadi blogwalker yang setia.
sebelum ni aku ada kata nak tutup blog ni. tapi aku rasa tak mungkin aku tutup. blog ni banyak simpan kenangan aku. mungkin satu hari nanti aku akan bukak balik blog ni untuk cari balik kenangan aku.

mungkin jugak nanti aku akan resah gelisah sebab tak dapat membaca macam post dari orang ramai lagi. tapi kalau ni boleh tolong aku untuk jadi real balik. aku sanggup. banyak sangat imaginasi aku sebab blog ni. lepas ni biar aku simpan dalam otak aku je.

kepada yang selalu bukak blog ni walaupun tak ramai, sorry if this is too sudden. aku terlampau serabut sekarang. kalau ni yang terakhir, sayonara good bye, adios, selamat tinggal...

1 analisis anda:

yong farehah said...

jgn lah begitu wahai nanie... wuwuwuwuwu

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails