Friday, December 18, 2009

time kasih abang...


ni bukan abang aku...
sadis x tajuk entry aku?
jarang ade orang nk cakap pasal abang sendiri dalam blog.
tapi hari ni aku rase macam nak cakap.
aku rase orang lain punya abang pon macam abang aku gak.
macam2 dah dye buat untuk family aku.
even mase dye tgh study pon tiap bulan dye bank in duit belanje untuk family aku even bapak aku keje.
pastu, dye never say no kalau aku mintak duit kat dye.
dulu, aku penah mintak duit kat dye,
nak beli hard disk.
tros dye bank in duit kat aku.
dekat adik2 aku pon dye beli macam2.
padehal, kitorang lain2 mak.
dye boleh je habiskan duit untuk adik2 dye yang belah mak dye.
maybe sebab mak aku yang besarkan dye,
yang anta dye study...
dye buat macam tu.
serius aku terharu.
aku wonder jugak, mampu ke aku jadi macam abang aku.
sekarang abang aku dah keje,
medical assistant,
bila dapat gaji je terus dye bank in.
boleh ke aku macam tu nanti...
yang aku lagi terharu,
tiap2 kali bapak aku g kl untuk kursus,
abang aku akan bagi satu botol duit syiling untuk mak aku buat duit belanja adik2 aku.
rajin nye abang aku menyimpan untuk adik2 aku.
aku macam tu x nanti....
kalau keluar makan mane2, sure abang aku yang bayar.
jadi MA, mula2 gaji x de la banyak sangat.
bapak aku pon bukan x boleh bayar, tapi abang aku nak jugak...
yang buat aku terharu tiba2 ni bukan sebab ape,
sebelum ni abang aku penah cakap, dye nak beli kan laptop untuk aku.
dye x bagi mak aku beli...
tapi aku dah beli...
ingat bapak aku dah bagi tau abang aku aku dah beli,
tapi x...
tadi abang aku call, agaknye time tu dye nak beli untuk aku...
bila aku cakap aku dah beli.
abang aku cakap...
"nape x bagitau abang..."
banyak kali pulak tu.
tu yang aku rase guilty sangat tu...
sorry abang...
aku ingat kan bapak aku dah bagi tau kat abang aku...
tu yang terus aku tiba teringat jasa2 abang aku...
banyak nye...
even aku slalu gaduh dengan abang aku mase kecik, ble dah besar,
x sangka aku ade abang sebaik ni.
abang orang lain pon mesti macam ni kan...
aku bleh ke ek jadi macam ni...


ni baru abang aku...

3 analisis anda:

hananishikido said...

abang aku da beli rupenye laptop tu... bersalah nye... tp dye kate nk ambk laptop tu n laptop dye bg kt bpk aku. tp ttp rse bsalah... tulun...

yong farehah said...

hoh!! bg kat aku ah laptop tu... ho2... apehal baik sgt abang ko ni??

hananishikido said...

ntah... aku pon x tau nape... bley blah... abg aku tgh kaya tu... tu pasal dye jd baek...

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails