Wednesday, March 31, 2010

kpop vs jpop (untuk bacaan remaja sahaja)

aku dah songsang dah ni...
nak final cakap pasal kpop jpop lagi...

tapi,
kalau dulu aku layan biasa2 je dengan kpop, suka dengar lagu je tapi susah nak nyanyi sebab susah nak sebut.
pastu dulu macam gila aku layan jepon. macam2 lagu aku download. tapi x se'advance' sekarang.
kalau jepon, aku layan anak2 buah uncle johnny dengan lagu ost2 movie yang aku tengok.
tapi dengan kpop ni, asal dengar je lagu sedap kat music bank, download. asal jumpa lagu baru artis yang aku kenal, download. mp4 aku dah nak penuh dah dengan lagu2 yang aku x faham pon maksudnye.
kalau mase layan jpop dulu, faham la sket2... boleh tangkap la lagu tu pasal ape.
tapi sekarang, x faham pon aku bantai je nyanyi.
tapi, x bermakna aku dah lup dekat jpop...
layan lagi tapi, x leh lawan kpop la...
sebut je artis2 yang femes sket aku dah layan dah lagunye...
super junior, big bang, shinee, c.n blue, snsd, brown eyed girl, 4 minute, ft island, beast, kara, dbsk, t-ara, jewelry, 2pm, 2am, f(x), mblaq, JGS, 2ne1, mc mong pon aku layan kadang2. ambik, list semua terus.
keluar satu lagu, terus gila melalak2 lagu tu dalam bilik.
pulak tu... ade je insan baru yang jadi boyfriend aku, meh aku list.
heechul, shiwon, top, onew, jung yong hwa, lee hongki, choikang changmin, nickhun, JGS. tah sape tah lagi... ramai... come semua... mane tak aku gila sampai macam ni... boleh dance pulak tu... aisyh... cair...

news, kat-tun, dan sebagainye, sorry...
sape suruh x keluar lagu baru lame sangat...

sudah2... nati aku sambung merapu lagi... nak tido...

2 analisis anda:

yong farehah said...

aku pulak dah rimas ngan kpop... sume org pon nak suke... x lek tol la... ha2...

hananishikido said...

ntah... lagu nye best... aku layan je... boleh nari2 plak tu... tp aku rimas kalau lagu tu dah lme baru orang sebok2 nak suka. dak kat sini baru sebok2 nak nyanyi lagu lolipop. aku lempang kang baru tau. asal ketinggalan sgt???

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails