Saturday, April 3, 2010

bila orang mula berterus terang...

kan bagus macam tu...
tapi ape perasaan orang bila dikatakan mulut puaka, lancang, tajam dan sebagainya???
sedih? gembira? bangga?
dan,
orang tu adalah aku.
believe me?
actually, aku dah immune dengan kata2 tu...

ok. kisah nya bermula begini...

semalam, dalam pukul 2 petang lepas selesai solat zohor, aku dijemput oleh classmate aku untuk ke program 0-0 yang dianjurkan oleh budak kelas aku sendiri.
sebab?
merapatkan jurang antara kami yang bagaikan langit dan bumi.
tapi, it's too late.
dah nak habis sem baru nak buat.
sem depan tukar classmate pulak tu.

x pe.
so, time tu, semua orang diberi peluang meluahkan rasa hati, kaki, jiwa, raga dan sebagainya kepada sesiapa yang mereka x puas hati...
peluang keemasan...
memang sape yang sepatutnye kene gila la semalam. adelah orang2 tersebut, sebijik kene.
eh bukan, berbijik2...
one of them, is me...
tapi aku kene tak teruk la... sebab yang attack aku adelah, lelaki. so, i don't care eeeee....
mereka kate, nanie ok, baik tapi mulut puaka sket r.
hah, puaka???
ucapan cover,tapi dia baik dengan aku. x pe... aku suka pompuan cam ni...
second, nanie x de prob tapi mulut tajam sket r... x pe... aku x kisah...
third, nanie mulut laju sket r...
then, nanie... ok je... tapi mulut lancang sket la... tapi x pe... x kisah...

omaigod...
what happened...
but its still okay...
kawan baek aku pon kene ucapan yang serupa dengan ucapan untuk aku. puas.

namun, aku lagi puas bila orang yang paling aku anti kene attack gila hari tu. ambik kau.
ucapan cover aku, bukan pasal x puas hati tapi aku memang x leh masuk dengan kau. ko pon tau kan, and sampai bila2 kita x kan boleh masuk same2 dari aku maki hamun kau, better kita macam ni.
ucapan dalam yang patut diselami, kalau aku kate kita x boleh masuk tu maknenye aku memang x boleh terima kau dalam hidup aku. segala yang ko buat aku x peduli pon, so no word x puas hati... you are the only one, i hate the most. nak dok dekat kau pon aku x sanggup inikan nak heran dengan kau.
understood?

tapi bukan sebab tu sang lelaki2 tu kate aku mulut2 yang demikian tu, biasalah... aku dengan lelaki memang garang. x caye????
pegi sekolah aku, tanye mereka yang berpengalaman. ye la... x kan aku nak manje2 dengan dorang sentiasa... kang ade yang jeles pulak... tapi selagi dorang kate dorang x kisah, terimalah kepuakaan, kelancangan, ketajaman dan kelajuan mulut aku ni...
walau bagaimanapun, aku rasala, lagi baik bermulut begini dari bermulut yang suka mengumpat, mengata, dan mengkomen itu ini dekat belakang kan??? kan la...
dulu aku macam tu, tapi lepas aku post mortem diri aku, better jadi orang yang bermulut lepas dari orang yang makan dalam lepas tu, tambah kuantiti dosa sendiri. x payah. dosa aku dah banyak da. x payah nak tambah2...
at least, orang tu terasa time tu je. x sampai dah jadi fitnah baru nak main terasa2 memang rase nak bunuh je sape mulut asal tu...
s, terima lah mulut aku ni...
tapikan, kat sini aku baik...

dulu, kalau aku x suka kat orang tu, aku akan berusaha membuat hati dia x senang. sampai kan aku pernah buat orang tukar sekolah sebab aku...
pernah jugak buat orang suffer selama 3 bulan kat plkn sebab mulut aku.
tapi kat sini, aku x suka kat orang tu, x pernah aku maki hamun dia. syukur lah kat sini aku baik...

namun, aku x rase program tu berjaya bila ade lagi post mortem lepas program tu. kene buat lagi sekali ni...
actually, budak lelaki yang nak buat. sebab, mereka kate, jurang perempuan dan lelaki kelas aku jauh sangat compared to other classes.
bukan jurang sebenarnye...
baik je... ego je tu...
lelaki dengan egonye, perempuan dengan egonye jugak. dah tu, nak buat macam mane.
yang budak yang aku anti tu sebok tanye, ape usaha yang korang buat untuk kita jadi baik?
hei pompuan! ko x nampak diam. macam gila budak perempuan sokong lelaki mase main futsal, ade lelaki nak sokong???
tapi tu dah settle.
ko x de mase sukan hari tu. senyap. baik je kitorang. kau x de memang la ko x tau. nak sangat aku cakap, you, shut up! tapi puaka2 aku pun, aku still jaga adat tatasusila aku sebagai perempuan. tapi terima kasih kepada kau, aku puas ko kene attack. tahniah.

aku jahat? at least aku terus terang....
p/s: sape lagi puaka? aku ke mereka yang mempuaka kan diri kat belakang??? jawab...

2 analisis anda:

yong farehah said...

srius wei... aku gelak gile bace yang ni... srius best!! lantak la ape org nak kate.. janji kite hidop x susah... heh he... pegi mati la bdk masalah tu..

hananishikido said...

yeah!!!
hidup mulut aku!
hahhaha

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails