Sunday, December 18, 2011

love, proposed, engaged, married...

dah tengok video dekat bawah ni?



ramai betul share video ni dekat facebook. aku tau pon sebab kawan aku suruh tengok. dah tengok? jealous???

mula-mula aku hesitate nak tengok. bukan apa, aku tak nak bila aku tengok, aku mengharap, aku berangan yang aku dapat lelaki macam ni, orang proposed macam ni, hidup aku bahagia macam ni. takut nanti aku yang kecewa.

well, bagi aku belum masa untuk aku fikir benda-benda macam ni. kalau aku ada cakap-cakap tu, gatal-gatal tu, it's all joke. in fact, aku belum layak untuk fikir pon.

lepas aku tengok video ni, tiba-tiba aku susah hati. aku start fikir bukan-bukan, sempat ke aku rasa hidup macam ni? yes, ajal maut di tangan Allah. tapi kalau aku tak sempat rasa?
sebab tu aku tak nak mengharap.

memang aku malas nak fikir pasal semua ni sekarang, tapi perempuan mana tak nak kahwin, perempuan mana tak nak rasa indahnya bercinta, perempuan mana tak nak hidup dengan lelaki yang boleh comfort kan hati dia bila hati dia runsing.
aku perempuan kan, of course la aku nak rasa semua tu.


tapi sekarang bukan masanya lagi, mungkin orang yang dah ada insan yang bertakhta dalam hati dia akan excited lalu berharap insan tu akan buat benda sama atau lebih romantis lagi dari tu.
tapi bagi seorang perempuan yang belum pernah ada lelaki yang masuk dalam hidup dia kecuali family, macam aku, semua ni menakutkan.

aku takut nak fikir masa depan yang macam ni. aku takut nak mengharap, macam mana kalau apa yang jadi totally opposite dengan apa yang aku harapkan?

jodoh, aku serah dekat Allah, kalau dah ada depan mata, aku serah dekat mak bapak aku untuk tentukan. insyaallah aku tak de masalah untuk tu.

yang aku nak, suami, bukan boyfriend.
so sekarang, bukan masanya lagi. doa je lah semoga aku dapat yang terbaik.
insyaallah...

p/s: 9 hari lagi, genaplah umur aku 20 tahun. its time to become a real mature me. doakan aku akan jadi seorang wanita solehah yang layak untuk dapat suami yang soleh macam orang lain.

0 analisis anda:

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails