Monday, June 28, 2010

bola lagi

semalam, for the first time, aku stay up sebab tengok bola... argentina vs mexico. demi argentina... sian messi, orang asyik nak sodok dia je, sampai sekarang, satu gol pon dia x score lagi...
actually tak niat pon, tapi mase aku tengah sedap2 online menonton personal taste sampai la aku nak shut down laptop ni, alarm bapak dengan adik aku asyik bunyi je. kuat pulak tu. sure2 la alarm tu sebab dorang nak tengok bola kan. aku pon kejut la bapak aku... beliau angguk2, lepas tu tido balik.
maknenye, aku sorang2 je la yang menonton ni. x pe, tengok je la... mase separuh mase pertame aku segar lagi, siap terjerit lagi. tapi, masok je second half, mateku mulai layu... nak jerit pon dah x larat sebab puas mengumpat england before tu.
mane tak nye, aku sokong german, bapak aku sokong england. sunggoh2 aku suruh england beli tiket kapal terbang awal2...
tiba-tiba,
aku bukak mate...
la... dah habis ke lawannye. aku dah tertido rupenye. x sempat nak tengok mexico score satu... ntah bile pulak, pukul brape ntah, aku terjage lagi skali. eh, aku dah ade dalam bilik, dalam selimut??? bile pulak aku masok bilik ni? oh... tadi kot, mase aku tutup tv.
pagi tu aku jage, mandi, namun kerana mata yang x boleh nak celik ni, aku sambung balik tido sampai pukul rahsia... sebelum start sambung tido tadi aku dengar mak aku panggil, tapi aku buat bodo je sampai mak datang depan bilik aku tanye nak beli sayur ape. eh, tanye aku pulak. dengan x larat nak bukak mate dan mulutnye, aku kate, sukati la...
setelah puas mengqadha tido aku pagi tadi, aku menjalankan hidup seperti biasa sebagai anak dare encik latif dan puan zakiah... fullstop.

0 analisis anda:

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails