Sunday, February 20, 2011

awat hang suka sangat simpan kuku panjang-panjang?

bahasa tersebut bukan bahasa ibunda aku. aku anak Perak jati. cuma ada ketika aku pakai bahasa tersebut. 
ok, back to the main point. kuku yang aku maksudkan dekat atas tu ialah kuku dekat jari kelingking. jangan kata tak tau. ala... yang orang pakai waktu buat pinky swear tu...
pic courtesy from Google

tak pelik ke, orang suka sangat simpan kuku panjang dekat jari kelingking tu. kalau semua, tak de la pelik sangat  tapi still tak elok kan. tapi ni ha yang jari kelingking ni. nak buat apa? korek hidung? korek gigi? tak jugak, kadang-kadang aku tengok, ibu jari pon orang jadi nak buat korek hidung. *maaf, agak sensored sedikit*
tak boleh ke nak korek jugak kalau kuku tu pendek? syok ke biar syahaiton sekalian tu bergayutan di kuku anda? i'm confuse. (read: kenfius).

lagi satu, cantik ke kuku panjang dekat jari kelingking? style ke? kalau dah panjang tu, bersih ke? never mind...

tapikan tapikan, tak rasa geli ke tengok kuku macam tu, for me, only people yang tak jaga kebersihan diri je nak buat macam tu. tapi tak tau la pulak kalau anda pembersih dan nak simpan jugak terpulang la kan...
sebab tu jugak orang kata orang yang kuku panjang ni, anak-anak dia berisiko jadi bodoh bengap. ye la, dah dibagi makan benda dari tangan yang kotor. kalau tak de anak lagi, mungkin anda yang berkuku panjang ni berisiko jadi bengap jugak. boleh fikir sendiri kan... kita orang islam, jangan sebabkan beda remeh temeh macam ni jadikan kita bengong bengap. rugi. kuku aku pon kadang-kadang terpanjang jugak tapi cepat-cepatla potong. lepas tu, jangan nak gatal bagi alasan period sebab tak potong kuku. aku kerat jari ko nanti. dah la diri tu tengah kotor, boleh pulak nak simpan-simpan kuku tu macam tu. lagi kotor adalah. 

konklusinya, potong kuku setiap hari Jumaat dengan Isnin. sure tak sempat panjangnye. kalau panjang pon sikit-sikit je.

0 analisis anda:

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails