Friday, February 11, 2011

tak suka air bergas, pelikkah?

sedang aku mengunyah kerepek yang bapak aku hantar tadi, tiba-tiba aku ternampak ubat gigi spare dekat bawah meja aku. lantas, terdetik lah hati aku untuk tulis taip entry baru... oh ye... tadi bapak aku datang, bersama rakan-rakannya. ade hal dekat KL dan singgah ke sini. mmm... T___T ingat nak ajak bapak aku makan cendol kat Seri Serdang tadi, tapi kalau dah bersama rakan-rakannya, malu lah I... sekejap je bapak aku datang, sembang sikit-sikit lepas tu bapak aku balik.

dah melalut pulak.
ok, back to the main point. ya, I don't really like soft drink. in fact, aku tak pernah sekalipon rasa air coke, 100plus atau pepsi dan kebanyakan soft drink yang lain. bau je pon aku dah tak boleh terima, apetah lagi rasa. so, aku ambik keputusan untuk tak nak cuba pon air macam tu. ada orang kata aku tak minum soft drink sebab nak jaga kesihatan. tak la... aku tak kesah pon sebenarnya pasal tu. tapi alang-alang dah aku tak minum, aku terima je lah fakta aku tak minum sebab nak jaga kesihatan.
aku rasa lah kan, istilah tepat untuk soft drink sebenarnya ialah hard drink. tapi sebab takut sama dengan minuman keras, dorang tukar jadi minuman lembut. lembut ke? kalau aku minum air stroberi gas pon, masa air nak lalu kat tekak aku adalah saat paling mencabar bila aku cuba minum air gas. ye la, tak rasa ke bila air tu lalu dekat tekak kita air tu macam garu-garu tekak kita. ouch... tak suke tak suke. baik aku minum air kosong sejuk, lagi lembut dan menyegarkan. ouh...

tapi, perangai aku ni kadang-kadang menyusahkan orang jugak. tambah kalau pergi rumah orang dan hidang air sarsi atau air gas. oh ya, one more facts, i hate Sarsi or any kind of rutbeer taste.
kalau dah aku tak minum air tu, takkan la aku nak paksa diri untuk minum kan. mungkin aku boleh muntah kalau minum air tu, siapa tau? so, untuk menyelamatkan diri aku, aku biar je la air tu. kadang-kadang bila orang tanya kenapa aku tak minum, aku terpaksa terus terang walaupun rasa bersalah menghantui diri. aku innocent wei... bukan aku sengaja. and lastly, air kosong jugak menjadi pilihan aku.
lagi satu, kalau dekat McD atau KFC, nak order set, mesti kena sekali dengan air gas. yes, boleh tukar dengan air lain. tapi tak worth la... bayangkan, milo secawan yang pekat dan tak sedap sangat tu pon sampai RM3.00++?!! air oren yang masam gila tu pon mahal. tapi nak buat macam mana, dari aku bazirkan akir coke yang tak sedap langsung tu, baik aku tukar dengan milo pekat yang mahal.

orang kata aku pelik. dan rugi. maybe, tapi aku tak rasa rugi menikmati benda yang memudaratkan diri aku sendiri. biarla... banyak lagi jenis air yang ade untuk aku nikmati even selalunya aku still akan prefer air kosong.
kau terlalu istimewa...
tiba-tiba rasa dahaga. 
haaaa...
lagi satu, pelikkah bila aku tak suka benda-benda yang berangin. 
contoh, chewing gum wrigleys, ais krim perasa mint, minyak cap kapak, ubat batuk dan ubat gigi.

yeah, i hate this just like how i hate air pepsi. tapi kalau ubat gigi tu, tak boleh nak buat ape la kan...tapi, benci-benci pon aku dekat ubat gigi, aku still gosok gigi right after aku bangun pagi. selagi aku tak gosok gigi, selagi tu la aku takkan cakap dengan orang lain. aku rasa mulut aku macam jamban kalau aku tak gosok gigi lagi. Yek kan?
tapi, yang aku tak fahamnye, kenapa still ade orang yang suka makanan ade mint, gosok gigi macam gila pagi-pagi, tapi mulut lagi busuk dari jamban. kadang-kadang aku nak tegur takut dia segan, tapi nak cakap dengan dia dekat-dekat lagi aku segan, bau, Ya Rabbi... tak sanggup nak explain.. Come on la babe, setiap masa, test bau mulut kau kalau tak nak orang kata mulut kau bau longkang.
so how? macam mana nak tau mulut kita berbau atau tak? 
macam ni, first, jilat belakang tangan kau dan biarkan kering. then bau. kalau bau macam t**i gigi yang bertebaran dalam mulut kau, silalah gosok gigi. atau, minum air masak. kadang-kadang mulut berbau bukan sebab tak gosok gigi. tapi sebab mulut kering. lupa nak cakap, make sure belakang tangan kau tu bersih. jangan lepas basuh b*r*k ko g jilat tangan tu. got it?

isy, panjang pulak entry aku hari ni, anyway, thanks sebab baca. kalau anda baca perenggan ni, mungkin anda dah baca satu entry ni. muchos gracias yo! maaf kalau bahasa aku agak terkasar. this is me, walaupon begitu, aku masih lagi seorang anak dare yang ayu dan pemalu euw euw...

4 analisis anda:

Maria Hasun said...

ria un x suka minum air bergas..

hananishikido said...

good good. baek untuk masa depan...

Anonymous said...

vanilla coke..
the best!

kalau rutbber + vanila eskrem...
lagi best.nikmat je tekak!

hananishikido said...

yek. x suke...

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails