Tuesday, March 29, 2011

kuala lumpur with foreigner...

ini entry yang penuh gambar. tak larat nak cerita semua. let the picture explain explain everything...
tak pe tak pe... aku bagi intro sedikit...
yesterday aku diajak oleh member aku untuk jadi tour guide mobility students dar China pergi makan angin dekat KL... and the story goes on...
hadiah dari foreigner. asli dari China
mula-mula singgah dekat Istana Negara. dulu aku tertanya-tanya apa la yang orang buat ramai-ramai depan istana tu... bukan boleh masuk pon. pintu tutup setiap masa. lainlah kalau tourist boleh masuk nak tengok keindahan istana tu. aku pon nak... sampai-sampai, aku tertarik tengok guard yang jaga entrance istana tu dekat atas kuda. serius lawak muka dia. ye la, orang sebuk nak ambik gambar dengan dia, gambar dengan kuda actually. sepatutnya muka dia kena maintain serius tapi aku tengok macam penat dia tahan nak senyum. sekali aku jerit, senyum je la!!! terus muka dia lain... mula-mula tahan lagi, lepas tu makin lebar senyum dia...

kalau aku letak gambar ni dia kena buang kerja tak agak-agak?

manusia excited lebih dari foreigner

yang ni boleh naik gaji. muka maintain serius. penat aku buat awak depan dia. maintain je...

mula-mula gadis ni membayangkan dia adalah marylin monroe versi 2011... lihat tangan dekat tepi dia tu,

pemilik tangan tadi menolak dia dan dia tidak lagi menjadi marilyn monroe, kini dia monkey magic.  jangan marah ye marilyn...

dan rupanya juga, ada marilyn monroe asli sedang menanti...
next destination is masjid negara. aku sendiri dah lama tak pergi situ. tapi nasib la aku still boleh cerita tempat-tempat dekat situ  lepas tengok signboard yang ditulis guna bahasa melayu. fuh... peranan aku penting ya disitu..

excited gile diorang ni tangkap-tangkap gambar dalam masjid... semangat sebab dapat pakai jubah purple tu...

dan akhirnya aku pon join mereka bersyok-syok disitu...
 lepas singgah masjid negara, pergi pulak pasar seni. omaigod!!! panas gila nak mamp... muka aku yang dah burn ni, digaringkan lagi oleh minyak asli dari matahari... kelabu habis semua. aku tak tau nak buat apa dekat pasar seni, tapi demi nnak kenalkan malaysia, singgah la kejap bagi diorang beli souveneir... ha! ada saatu incident ni yang buat aku bengang dan rasa nak sebut fakiu secara sopan banyak-banyak kali. biasa la kalau foreigner excited nak tangkap gambar dalam pasar seni tu... tapi ada sorang lelaki durjana atau owner satu kedai ni datang buat jari fakkk and tunjuk dekat kertas yang bertulis no camera. serius... aku sound sikit je la owner kedai tu memandangkan aku nak jaga air muka aku depan diorang. tapi tak yah la keluarka jari tu dekat orang, no manner betulla. cakap elok-elok tak boleh ke... tak pon sebab ko tak reti langsung nak sebut no camera please aku tak tau la.
ini sepatutnya muka penat, tapi salah suasana pulak. masa ni dorang pergi tangkap gambar tapi kitorang stay dalam bas sebab tak larat.
 next station is... KLCC! mak oi... ape deme nak buat kat sini... aku dah la lapar gila... keroncong untuk ana mula berkumandang dari perut kitorang... masuk-masuk KLCC, hilang terus budak-budak cina tu... semangat diorang nak shopping. lantaklah, tak de aku susah nak iring diorang. semua dah besar gajah. kitorang pulak sampai je pergi cari surau dulu, bawak diorang bukan kisah nak sembahyang. sabar je la. then kitorang pergi cold storage and last, the most amazing place... Secret Recipe! gumbiranya rasa hati... wuwuwuw....
muka bahagia menunggu hidangan...

licin aku telan spaghetti bolognese ni... sebut betul-betul, bolonieze... 

eh, kenapa pinggan tadi transform jadi pinggan cheesecake blueberry??? auwww! nice!

mereka bahagia. perut kini mengalunkan lagu tema AF. 

sungguh tak larat sekali. kini keroncong bertukar lagu ballada...

foreigner boleh tangkap gambar kat sini apesal kitorang tak boleh???

kalau ade kamera, tangkap je kat mana sahaja. 

tinggi jugak KLCC ni ye... kate mereka...

serius bajet foreigner
ingatkan lepas puas meronggeng dalam KLCC ni diorang nak balik la, sekali, bas pusing Pavillion, bapak la... aku dah la ada kelas isnin... cari pasal betul... 
sekali sampai Pavillion, pengiring kata boleh stay sampai pukul 8, what?!!!! dari 4.30 sampai 8, nak buat apa dekat situ lama-lama? bukan boleh shopping, barang memangla mahal gila... so, decision? lets go to the cinema! yo! lets cekidaut! nasib baik ada movie yang time dekat-dekat masa tu, tengokla Sucker Punch... ulasan aku untuk movie tu, tak leh bla... semua part dalam movie tu semua tak boleh bla. bunyi memag sakit telinga, dah la duduk depan, sakit tengkuk aku.
oh ye, sebelum tu, kitorang terjumpa Datuk K, serius tak tipu, lalu kitorang tanya dekat beliau, di mana datuk siti? ok sekarang aku tipu. tapi kami yang gembira sebab jumpa artis dua kali hari ni gembira bertemu datuk k yang tersenyum tengok kami yang jakon ini. eh, datuk k artis kah? bolehla... kalau masuk surat khabar bahagian entertainment tu artis la tu...
lepas tu, heading to surau and lepak-lepak situ sampai maghrib. tiada gambar diambil sebab semua dah exhausted gila masa ni...
balik-balik, lupa jalan nak keluar sebab kitorang masuk ikut laluan bas. lepas bertembung balik dengan semua golongan foreigner tu, malula kalau tak ingat jalan kan, lalu aku dengan member aku kajila jalan tu sampai jumpa. then tiba-tiba diorang lead jalan, oh no! tak boleh, sebagai orang malaysia, aku kena lead! jalan laju-laju dan bangga bila jalan dekat depan sekali. serius childish. apa-apa pon, memang sangat penat bila kitorang tak dapat diselamatkan lagi menjelang pukul sebelas malam...
lepas tu, 

1 analisis anda:

Thristhan said...

KLCC memang cantik kan :). I pass by it every day and never been bored with it.

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails