Wednesday, March 9, 2011

lelaki, jangan takut dengan aku...


pesanan ni khas untuk lelaki yang kenal aku. yang perempuan dan yang tak kenal aku boleh jugak baca... tak pe tak pe...


aku ni garang sangat ke wahai lelaki? janganla... aku tak garang la...
ye la... aku garang... sikit.
biasala kalau aku meninggikan suara kalau cakap dengan korang atau kalau korang dengar ada nada-nada tegas masa aku bercakap, itu bukan sebab aku garang... serius... aku baik. *masuk baldi angkat sendiri*

memang la aku tak cakap elok-elok dengan korang. korang bukan husband aku, bukan family aku, so, jangan la pelik kalau aku bercakap secara ganas sikit... asalkan aku tak mencarut dah la...
tapikan, suara aku memang kuat, dengan perempuan pon suara aku kuat. so, aku tak garangkan?
ye... dengan lelaki aku akan tegas sikit, you guys already know right, perempuan tak boleh melunakkan suara kalau cakap dengan lelaki. kalau gaya aku cakap macam tu, bukan maknanya aku marah... tolongla jangan ada perasaan bersalah dekat aku. kalau aku tak puas hati, aku cakap. kalau aku marah, aku direct je... sebab tu yang aku dapat title puaka, laser dsb tu.

lelaki ni pon bukan boleh sangat, kalau aku cakap elok-elok sikit, mulalah ingat aku nak mengorat atau suka dekat dia. come on guys...

sedih aku bila orang cakap dia takut dengan aku, tak kenal aku lagi, aku ok je la... dengan perempuan pon sama. kalau tengok aku cakap dengan lelaki, jangan terus anggap aku garang, kenal aku dulu, baru tau aku ni garang ke tak.

aku ni bahaya, dengan perempuan, aku memang mengada-ngada, gedik dsb. so, tak kan aku nak cakap style macam tu dengan lelaki, tu yang aku ubah sket tu. tapi tak sangka pulak jadi excessive macam ni.
nak buat macam mana... dari sekolah lagi aku dah macam tu.
mak aku pesan, kalau keluar pergi mana-mana, jangan gatal nak senyum-senyum mesra dengan lelaki-lelaki yang aku jumpa.
dan macam tu la aku. aku takkan sesenang hati sesedap rasa senyum dekat orang. tapi itu bukan bermakna aku garang. jadi, jangan takut dekat aku ek. ek...

dulu aku pernah ceritakan, yang masa kelas aku buat perjumpaan beramai-ramai dulu. kalau tak ingat atau tak tau tekan sini. lelaki je kan, yang cakap aku puaka, lancang, tajam dan sebagainya. perempuan, ok je selagi dia tak cari pasal dengan aku.

ok la... aku mengaku... aku garang sikit sebab memang aku macam tu dengan adik-adik aku. aku ni kakak kepada 5 orang adik. so, ciri-ciri tegas memang diperlukan untuk menguruskan mereka semua. tapi bukan setiap masa... *tu yang sampai sekarang tak de boypren tu*
ada masa, aku akan jadi terlebih ceria sampai orang kata aku tak betul. ok aku terima. tapi jangan takut dengan boleh. dan, jangan mintak maaf dengan aku kalau tak de buat salah dengan aku. ok.

aku mintak maaf dengan sesiapa yang aku pernah terkasar bahasa atau terlaser. itu memang aku. tapi aku tak kan cakap depan-depan sebab aku bukan jenis yang mintak-mintak mahap ni. secara bertulis tak pe. tak de la segan sangat.

aku bukan yang ni...so, jangan takut dengan aku...


p/s: tajuk ni macam kena ada signature Si Gadis tak laku kan... kesian aku...

oh ye, aku dah berjaya siapkan denda yang 400 ayat tu. ho yeay!!! gembira beb!!!

4 analisis anda:

hakeemhanafz said...

“Daripada al-Nawwas bin Sam’aan Radiyallahu ‘anhu, Nabi sallallahu ‘alayhi wa sallam telah bersabda: Kebajikan itu adalah pada keelokan akhlak. Manakala dosa kejahatan pula adalah apa yang mendatangkan resah pada dirimu, dan engkau tidak suka manusia lain melihat atau mengetahuinya.” [Hadith Riwayat Muslim]

hananishikido said...

time kasih hakim time kasih...

Unknown said...

Salam, rasa nak gelak baca benda ni. Sebab kena kat batang hidung sendiri. Saya sekolah berasrama penuh, so isu-isu jurang laki-prmpn mmg ada.. Bila baca, teringat pulak kisah dulu~ hehe..apa-apapun blog awak best.. :)

hananishikido said...

thanks la cik ida... kalau dah kena dekat batang hidung tu maknanya kita geng la ni kan?
hahaha

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails