Tuesday, January 18, 2011

aku yang kesian+ innocent

kesian dekat aku... sebab???
don't cry when you read this. huihhuihui.

actually... aku ada sedikit nasib malang sekarang ni.
first,
bila aku nak buat salah sikit je, mesti aku dah kena. bila-bila je la. tak kisahla salah kecik ke besar ke. kesian tak? ok, tak kesian. untuk menambahkan lebih effect drama, mari aku ceritakan serba sedikit nasib malang aku.

masa sekolah dulu, first time aku keluar pergi prep class lambat. ustaz a.k.a ketua warden datang menyergah kami di bilik asrama dan hasilnya, aku didenda dihadapan orang ramai.

lagi, first time aku tertidur dalam exam, aku secara tiba-tiba dicepuk oleh cikgu aku dan sampai sekarang aku takut nak tidur masa exam.

next, bila aku baru je lepas mengata orang dalm hati, (baru dalam hati...) aku terus jatuh tergolek dalam toilet. malu wei!!! kisah ini baru sahaja berlalu da jangan gelakkan aku. aku tak boleh we mengumpat orang... mesti lepas tu aku kena direct pembalasan tuhan. tak tangguh langsung. adakah aku ini innocent?

ada lagi, first time aku tak pegi surau untuk sembahyang subuh, hari tu, ustaz kenakan denda kepada semua pelajar supaya sembahyang maghrib atas jalan tar tanpa sebarang lapik. demam aku lepas tu sebab bau jalan tar. tak nak buat dah.

serius... aku tak pernah lepas kalau aku buat salah. satu-satunya salah aku yang tak pernah kantoi masa sekolah dulu is my phone. (kantoi) tapi rasanya cikgu tau aku bawak just malas nak rampas sebab tak nampak aku pakai depa mata je... and sampai sekarang, aku amat takut nak buat salah. kalau buat jugak, seumur hidup aku akan rasa serba salah. innocent kan aku, kan?

itu baru kisah yang tu...
belum lagi kisah bila aku nak pegi joli mesti selalu tak jadi.

kan aku cakap, aku ni innocent.
sebelum ni, aku dah gembira nak enjoy dengan kawan A pakai duit elaun KPT. sekali, kawan A ade aktiviti kolej dia... ok cancel.

sebelum tu jugak, kawan B sungguh excited mengajak aku berjoli sakan di times Square selepas aku habis exam. sekali kawan B call dan kata, mak kawan B suruh balik kampung.

ade lagi, Kawan C diajak oleh aku untuk berjoli even aku tengah tak de duit sebab aku dah stress duduk melangut dalam UPM ni. sekali, kawan C hantar mesej, Kawan C kena jumpa kawan dia untuk ambil tiket bas. and the destination is not the one i prefered. mak oii... malang gila nasib aku yang malang ini...

and the list goes on and on...

kepada kawan C, jangan kecewa... kita jumpa raya cina nanti ek, saje aku cakap tak nak keluar tapi aku ok je... later ok...

so, drama tak kisah aku??? jangan kesian dekat aku, mungkin hidup aku akan lebih kesian lepas ni...

5 analisis anda:

yong farehah said...

saba ye nanie... nasib kita lebih kurang je... T.T aku x mampu nak cerita nasib malang aku.... wuwuwuwu

hananishikido said...

sedi sedih sedih...

Maria Hasun said...

ok la tu. . kurang dosa auu sbb dpt balasan di dunia. . :)

Anonymous said...

sila tunggu duit masuk ye...
aku pun dah macam apa kat UPM takde duit!
nasib baik ada MealPlan

hananishikido said...

syukur... thnx meal plan!

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails