Sunday, January 23, 2011

Starting school is gembira dan wow!

orang lain semua dah update. aku je yang belum... tak kira, nak jugak. sebab ni terlalu best, lalu aku pon gembira.
Starting school? what is that?
Kursus Permulaan Graduan la...
lantakla ape kebendenye tu. tak perlu risau ok. hari ni... sangat best!! berapa kali aku nak cakap entah.
yeah... When ASPerian are united. so meriah you know... oh ASPerian! I miss you!
untuk program ni, macam-macam kena buat. serius! berlakon? menyanyi? debate? dan sebagainya...
berlakon best. serius budak ASPer berbakat besar. debate? nanti aku cerita.
ustaz Rain dan edean. aku kat tepi tu nampak tak?
ok, aku nak cerita pasal debate. we were given a task to argue about something between life and death. in English ok! yang lain tak penting. yang penting ialah betapa happening dan intense nya debate tadi. dengan menjerit-jeritnya... masing-masing nak hidup. normal la kan. siapa pulak nak mati. paling aku tak percaya, member aku yang aku baru dengar dua tiga kali suara dia secara live, yang lain tu mase call je, tiba-tiba menjadi semangat gila nak mati! aku yang mulut tak boleh berhenti bercakap ni pun kalah dengan dia. Iman yo! I'm proud of you!
serius... can you imagine, the most silent person among the 8 of the animal science student are very good! he was very confident and i don't think i can see him like that again. teringat je pun aku dah gelak macam orang gila bayangkan macam mana kami waktu tu. rasa nak terkeluar usus perut gelak.

iman yang semangat sekali hari ini. dari belakang je la...
dari depan kang ramai reporter  cari student semangat macam dia ni
fasilitator pun sangat best. sporting sangat sampai dengan selambe biar kami main dengan ipad dengan iphone4 beliau... 

namun...

kegembiraan kami terslack sekejap bila Dr baca senarai attendance and there were a sentence wrote "the whole day is like a bullshit"!
What the heck are you? do you have no respect to your lecturers? what right you have to say the whole day are bullshit when you are in the class for thee whole day? and what is the thing that is bullshit? is it us? or the lecturer? hei, I terase tau... 
ok, ni untuk pengajaran. even you have any depression, stress or anything that will affect your mind, please don't blame others for your own fault...
and the you is she! a woman! do you expect that?
air muka Dr terus berubah bila beliau baca note tu. kesian Dr, apa salah dia sampai ade note macam tu dekat attendance? tu yang aku marah tu.
for ASPerian student, you maybe already know about her. aku bukan nak sebarkan gosip tapi nak betulkan apa yang orang cakap je. tapi yang ni pon aku dengar jugak ni. mungkin ye mungkin tidak.
Dr Syatar cakap she's in a very deep depression. yes. because?
jangan cakap dekat dia pulak aku cerita. actually dia tak boleh continue degree dekat UPM sebab CGPA dia dulu tak lepas... ok, then lepas dia merayu, dapat ambik agriculture. hey! syukur please!
tapi kenapa CGPA tak lepas? its your own problem. tak pergi kelas, ponteng lab, hilang tiba-tiba. semua orang risau tau tak?
but you? just easily said the whole day is bullshit. what kind of treatment you want from other people? first class? please... nak study dekat malaysia buat cara macam dekat malaysia. aku tak faham...
aku pon depress jugak kadang-kadang.... budak lain pun depress jugak tapi jangan sampai buat orang terasa hati dengan kau... serius kau misteri... aku tak benci, tapi aku cuma tak faham...

p/s: kredit gambar dekat sab(fb)

0 analisis anda:

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails