Monday, January 31, 2011

Ya Allah... selamatkan mereka...

bila aku dengar pasal rusuhan dekat Mesir tu, aku yang jadi takut. ye la, ramai kawan-kawan aku yang stuck dekat sana. kerajaan Malaysia kata mereka semua selamat tapi bila aku baca komen-komen student dekat sana sebelum connection kene potong, i don't think they are in good condition.
ni aku copy dari blog kawan aku yang sempat terbang ke Dubai before case ni berlaku.

According to my coursemate who’s now in Egypt (hari tu sempat sembang dgn dia kejap before the cutting of connections) ;
- there’s already rape cases.
- the ATM system has been shut down. it goes the same with networking systems – internet, mobiles, etc.
- prisoner’s escape. (this is the worst)
- stealing, deaths, wounds, are now seem to be like common things to happen.

so selamat lagi ke? i don't think so...
source: Google
kalau dah internet connection kene potong, nak contact orang lain macam mane? bayangkan betapa risaunye their parents kalau tak boleh contact anak dalam keadaan darurat macam tu...

dipetik dari Berita Harian
KUALA LUMPUR: Pelajar Malaysia yang menuntut di Mesir dilaporkan selamat meskipun berlaku protes besar-besar membabitkan lebih 10,000 orang di Kaherah dan beberapa wilayah negara itu bagi menuntut Presiden Hosni Mubarak berundur. 

Kebanyakan pelajar yang sedang menghadapi peperiksaan dan sebahagian lagi masih bercuti boleh bergerak bebas di kampus dan kediaman masing-masing.

ye ke? macam lain je dari statement yang keluar dari student dekat sana. ape pon, kita doa la semoga keselamatan mereka terjaga. 


nak lagi info? cek kat sini.

0 analisis anda:

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails