Saturday, January 29, 2011

tulisan aku tajam???

adakah penulisan aku tajam???
sungguh direct komen itu. it's okay, aku suka orang direct dengan aku.

ok, before that, let me explain. kenapa aku jadi blogger.
why? nande? we? kenapa?
sebab...
macam mane nak cakap. ok, dah tau dah.senang cakap, i really love writing. kalau karangan bahasa melayu  penulisan dengan essay bahagian last subjek english, idea aku akan mencurah-curah ke ladang gandum. gembira...
tapi, bila habis SPM, aku dah tak ambik dah subjek menulis ni except masa asasi dulu untuk subjek english. itu pon, dalam satu sem, dua tiga kali je. sebab tu la aku jadi blogger. aku tak suka tulis diari sebab diari adalah private and tak kan la aku nak tulis fakta dalam diari kan? lagi satu, i really love it when people reading my work. kalau dulu, impian aku ialah supaya karangan aku jadi karangan contoh untuk student lain macam senior aku. tapi, impian tu tak kesampaian sebab ade orang lagi hebat dari aku. tapi aku still gembira sebab kawan-kawan aku suka pinjam karangan aku untuk rujukan. sekarang, sape lagi nak baca essay aku? nobody... thats why i'm a blogger now...

berbalik kepada isu asal yang aku nak bincangkan tadi. penulisan aku tajam? first time aku dengar. kalau selama ni aku dengar orang cakap aku laser, lancang, mulut lepas and the worst, puaka, tapi ni first time orang kate stye aku tulis tajam. tajam ke?

...kenapa?
sebab entry aku sound perempuan gedik tu ke?
eiii... even aku blogger, aku pon manusia jugak. ade time-time nak emo... jangan terkejut sangat. ok la tu aku tak cakap direct dekat orang tu. lagi satu, aku tak suka mengumpat. tak seronok. baik aku tulis dekat blog, at least boleh jadi pengajaran ke apa ke. right? lagi pon, aku cakap apa yang terlintas kat fikiran aku ni, dah idea yang melintas tu ganas, ganas la entry aku. nak buat macam mana. idea tu yang ganas, bukan aku.

tak pun, sebab aku bahasakan diri aku aku dalam blog ni. not sure. tapi, this is myself, and i really enjoy being myself. aku anggap siapa je yang baca blog aku adalah kawan-kawan aku jugak. so, kalau aku bahasakan diri aku saya, tak ke pelik... lepas tu, aku memang macam ni la... ganas sedikit. mempunyai mulut yang tak nak bertindak mengikut arahan. even aku tak nak kritik-kritik pon, mulut aku dah start dulu. sebab tu jari-jemari aku follow perangai tu kot. suka-suka hati nak taip.

tu la... kan aku dah pesan... siapa je yang baca blog aku ni, senyap je... jangan bagitau aku. kalau follow aku tak pe jugak, ini jadi silent reader lepas tu perli-perli aku. jangan la macam tu, I malu tau... hal dalam internet janganla diangkut keluar... I ni dah la pemalu, nanti macam mane I nak berhadapan dengan you all...

bila orang kata aku laser, aku bayangkan mulut aku keluar laser macam ni. power tak???
pic courtesy: zedomax.com

ok, satisfied? tak?
macam ni lah, aku tak kan kata ni blog aku, aku punya suka. no way, ni mungkin blog aku tapi bukan aku sorang yang baca blog ni. so, if anybody feel uncomfortable with the style my writing, i'm so sorry. I'll improve ok!

0 analisis anda:

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails