Friday, January 21, 2011

Siapa kata The Tourist tak best? cakap!

oh uncle Johny Depp.... walaupun kau makin tua, kehenseman mu tetap menjadi pojaan hatiku.
sape kata??? best gila woi... aku puas hati sangat-sangat tengok filem ni. serius tak rugi RM11 aku tengok movie ni. syok!!! yo yo! aku syok sangat sampai lepas tu aku boleh pusing-pusing satu Times Square tu dengan gembira sekali. sampai putus kasut aku... nampak sangat aku ni gila shopping.
my future husband, please be aware that i am a shopaholic. hahaha... aku boleh turun naik satu shopping complex tanpa ada perasaan nak duduk pon. tambah kalau nampak barang murah yang cantik, mungkin aku akan terus sambar barang tu atau simpan angan-angan untuk membeli barang tu suatu hari nanti.

masa nak sembahyang zohor, member aku cakap nak pegi Pavillion, tapi aku tak habis beli barang lagi. so, mereka pergi Pavillion and I, left alone in the middle of the TS. and I feel...

Oh Yeah!
now i can buy everything I want without any worry. haha. (gelak secara ganas).
sebab tu aku tak suka jalan beramai-ramai. ye la, kemahuan kita dengan orang lain, tak semestinya sama. aku nak beli benda lain, orang ni nak beli benda lain. paling ramai pun aku boleh jalan, 2 orang. more than that, aku akan rasa serba salah. tambah sorang roommate aku ni, bukan suka shopping-shopping ni. kesian pulak aku tengok dia. tu yang aku syok sangat jalan sorang-sorang tu.

don't worry, aku still rasa selamat di situ. even orang ramai gila nak mati sekali pon,(letakkan jari jemari kiri di atas jari jemari kanan untuk menunjukkan bukti ramai) aku masih selamat lagi. alhamdulillah... well... Thaipusam, yang nak raya, raya lah. yang tak raya, tu la yang penuh dalm segala shopping complex tu. tiket wayang, belum bukak lagi, pekerja pon tengah briefing lagi. tapi barisan dah gila panjang dah.

balik tu, sementara tunggu komuter yang gila lambat, tiba-tiba ade sorang mak cik chinese yang entah datang dari mana, mintak duit. kawan aku yang lain buat bodoh je. tapi sebab aku rimas dia berleter dekat situ, aku bagi seringgit dan suruh dia blah dari situ. tapi, dah dapat duit, nak mintak lagi. tak malu. lepas blah dari situ, dia mintak dekat orang lain pulak. eii... entah-entah memang itu kerja dia tiap-tiap hari. bukan aku tak kesian, tapi aku tengok dia mampu. tak de cacat nye. kerjala... bila aku dah sampai, dia turun dekat serdang sama dengan aku. lepas tu, sementara aku lepak-lepak tunggu kawan aku yang tak berjaya merempuh masuk dalam komuter, mak cik tu datang lagi. aku cakap la dah bagi. sekali, dia boleh tanya aku bagi berapa dekat dia. oi! aku mintak balik seringgit tu karang baru tau. memang kena sound la mak cik tu. nak mintak sedekah buat cara nak mintak sedekah. itu peras ugut namanya. jeans yang mak cik ttu pakai punya la lawa. tapi sebok kata dah dua hari tak makan. nasib abang kat sebelah aku tu suruh blah, kalau tak memang dah kena dah dengan aku.

mereka yang tahu posing tapi tak nak ambik gambar aku

bukti kehadiran aku disitu
dan akhirnya, sampai juga dekat kolej walau kasut dah putus dan kaki dah cramp. walau bagaimanapun, i'm so happy that i already let my stress out. hahaha! cuma... takoyaki tak berjaya di beli... Dean jahat... menunjuk takoyaki kat aku... tiba-tiba sedih...

2 analisis anda:

Ken Wooi said...

saya rasa "salt" lagi bagus :)

hananishikido said...

yes... tapi tourist pon x kurang jugak... just angelina jolie x byk action scene je dlm movie ni...

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails