Wednesday, January 19, 2011

menjejak warisan muzik tradisional

tajuk tak boleh bla je. menjejak konon. bak kata bapak aku, "belah r kakak"...
ok, aku belah.
ni aktiviti tambahan je sebenarnya. bila banyak sangat masa free... banyak ke? oh tidak, cuma sedikit.

semalam, sebelum masuk lab untuk kelas BBI, singgah sekejap masuk Sanggar Warisan FBMK... kalau dah sampai awal tu, takkan nak biar je...
aku sungguh la excited bila nampak alat muzik kegemaran aku ada disitu... wehuu!!!
oh lagi satu, ade set gamelan! wow! sungguh teruja.
melankoli seorang pemain gamelan...


ahli kumpulan cak lempong sedang mengadakan sesi latihan. oh ye, name kumpulan kami, CaklemYekk....
we present to you...
the CaklemYekkk!!!
(pegang tak betul, ade hati nak main...)

alat muzik impian aku dari tingkatan satu.... angklung... best nye aku dapat main...
luckily, abang yang jaga tempat tu sungguh sporting, segala benda dekat situ kami main, dia biar je... so, because of our schedule that have the class every week, wedecided to be here and play every week! so, abang muzium, be ready!

kami yang semangat berlebihan


pekerja upahan muzium... sungguh kesian. sila hulurkan derma supaya saya boleh beli takoyaki banyak-banyak!

set Gamelan kegemaran aku

mereka yang terlebih excited

caklemYekkk the band

mmm... nak buat ape lagi ek? semua aku dah try...

oleh sebab terlampau seronok dalam muzium, dah tak excited dah nak buat exercise english dekat lab... and, so bored...
walaupun aku sedih sebab tak dapat ambik kursus Caklempong untuk kokorikulum, aku gembira bila bertemu dengan alat muzik impian aku. eksaited yo!

3 analisis anda:

Anonymous said...

laaaaa...ko leh main gamelan ke?
aku main masa fom3..
yelah2..ko tak tanye kan...!
sibuk nak bgtaw..

hananishikido said...

haha... naseb ko sedar...
gamelan best, tp angklung lg best, boleh buat lagu sendiri...

Anonymous said...

gamelan the best..
aku mainyang kayu susun banyak2 tu.

klik jika anda berminat

Related Posts with Thumbnails